Peterson Packaging valgte stropping på øverste hylle

PUBLISERT: 13 november 2014
OPPDATERT: 21 mars
Trykt emballasje for næringsmiddelindustrien utgjør en vesentlig del av produksjonen hos Peterson Packaging.
Trykt emballasje for næringsmiddelindustrien utgjør en vesentlig del av produksjonen hos Peterson Packaging.

Peterson Packaging investerte nylig i ny stroppemaskin fra tyske Mosca. – Med døgnkontinuerlig produksjon og 5500 utgående paller i uka, var det aldri noen tvil om at vi skulle velge stroppeteknologi på øverste hylle, sier vedlikeholdsleder David Weber.

Fra råmateriale til ferdig emballasje
Hos industrianlegget til Peterson Packaging håndterer de hele produksjonsprosessen fra råmateriale til ferdig produkt, inkludert trykking i seks farger, utstansing av esker og til sist kundeleveranser over hele landet. Hver uke produseres og leveres rundt 5500 paller med ferdige emballasjeprodukter, hvor en betydelig del går til norsk næringsmiddelindustri. Vedlikeholdsleder David Weber forteller at industribedriftens nyeste investering, en stroppemaskin fra Mosca, har levd opp til forventningene, og vel så det.

– Det er sjelden jeg opplever installasjoner helt uten tekniske problemer, men dette var et positivt unntak. Svært profesjonelle installatører fra Pall-Pack og fra Mosca i Tyskland har bidratt til at vi kunne gjennomføre en rask og smidig utskifting til moderne stropping for vår emballasjeproduksjon, sier han.

Om Peterson Packaging
Emballasjevirksomheten i Peterson Packaging leverer fiberbaserte emballasjeløsninger til de aller fleste bransjer i Skandinavia. Ved emballasjeproduksjonen i Sarpsborg produseres emballasje med trykk for ulike industrier. Konsernets forretningsidé er å levere emballasjeløsninger som bidrar til å øke kundenes lønnsomhet, gjennom å beskytte kundens produkter, øke kundens salgspotensial og redusere logistikk-kostnadene i tilvirkning og distribusjon.

Siste nytt

PS Press kjøpte Arizona på Fespa – og fikk en fin pris

Mossfirmaet PS Press Reklame hadde travle dager på Fespa i Berlin. De dro hjem med både en ny maskin og en Fespa-pris.
PS Press Canon
PS Press kjøpte Arizona på Fespa – og fikk en fin pris

Antalis tok med seg 32 kunder på HP-tur

HP viste frem flere nye produkter på årets Fespa-messe. Antalis Norge tok med seg et trettitalls norske kunder på en omvisning på standen for å vise frem hva som er nytt.
Antalis tur 3
Antalis tok med seg 32 kunder på HP-tur

Med stor modularitet gir Zünd det som kundene har bruk for

Zünd viste, med bare to maskiner, mulighetene som finnes med deres skjære- og freseutstyr.
Zund-Fespa_02
Med stor modularitet gir Zünd det som kundene har bruk for

Robotfactory med helautomatisk skjæresystem

På FESPA viste Robotfactory frem sitt automatiserte skjæresystem med to ABB-industriroboter i samkjøring med et industrielt Zünd D3-skjærebord.
robot_01
Robotfactory med helautomatisk skjæresystem

Les videre

Efi lanserer kraftig hybridprinter

Efis fokus hos Fespa er den nye hybride flatbed-/rullprinteren Vutek M3h. Det beskrives som et "betydelig steg, fylt med både løfter og det ukjente".
efi-fespa3
Efi lanserer kraftig hybridprinter

Stipend for å reise til Fespa i Berlin

Norsk Grafisk Leverandørforening har et stipendiefond som utdeles til ulike formål som har til hensikt å fremme grafisk bransje. I år får to studenter fra Høyskolen Kristiania muligheten til å besøke Fespa-messen.
Reisestipend Fespa
Stipend for å reise til Fespa i Berlin

Fusjon og flytting for Merkur og Printing

Fra 1. mai 2025 har Merkur Grafisk og Printing AS offisielt slått seg sammen, og møter markedet som én samlet aktør. Om en måneds tid samles de også fysisk i toppmoderne lokaler på Langhus.
Merkur
Fusjon og flytting for Merkur og Printing

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage
Ni tips om hva du kan se på Fespa