Ricoh åpnet europeisk kundeopplevelsessenter

Ricohs Corporate Vice President Tadashi Furushima klipper snoren til det nye Customer Experience Center.

Ricohs Corporate Vice President Tadashi Furushima klipper snoren til det nye Customer Experience Center.

I et storstilt arrangement åpnet Ricoh tirsdag den 4. november sitt nye Customer Experience Center i Telford nær Birmingham. Senteret skal dessuten fungere som base for utviklingen av kunnskap om inkjet-teknologi og som senter for utprøving og godkjennelse av papir til de forskjellige teknologiene i Ricohs sortiment.

Senteret ble offisielt åpnet av Ricohs Corporate Vice President Tadashi Furushima, og det er Ricohs ønske at de med dette kan inngå i et tettere utviklingsarbeide med sine kunder. I senteret har de alle sine produksjonsmaskiner stilt opp i forskjellige konfigurasjoner som matcher kundenes oppsett.
Der var naturligvis stor fokus på den nye Pro VC60000 som var satt opp i en L-konfiguration med en Hunkeler skjære- og falsemaskin inline. Det er den andre installasjonen i Europa (den første er installert hos et trykkeri i Holland), og den tredje installeres i desember hos Hansa Print i Finland. Hansa Print har i alt bestilt to maskiner.
Utover dette viste Ricoh både sin 7100-serie med fem-fargemulighet, hvor den femte fargen enten kan være hvit eller blank, og den nye 9100-serien som sikter på segmenter med høyere produktivitetskrav.
Det er også mulig å gå i dybden med de nye software-løsningene TotalFlow BatchBuilder og Avanti Slingshot. TotalFlow BatchBuilder er et produksjonsstyringsverktøy, som kan integreres med det meste av grafisk produksjonsutstyr via standardprotokoller. Slingshot er et Management Information System (MIS) utviklet av Ricohs mangeårige partner Avanti.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *