Heidelberg satser på forbruksvarer

Heidelberg fortsetter sin strategiske utvikling med oppkjøpet av Blueprint, et belgisk selskap som produserer kjemikalier for grafisk trykk. Med dette kjøpet erverver Heidelberg seg viktig kunnskap om utvikling og produksjon av produkter til ett av sine primære segmenter.

Blueprint

Blueprint

Blueprint har et stort utvalg av fuktvanns- og vaskeløsninger, spesielt ark-offset, med fokus på miljø og bærekraftige produkter. Produktene vil bli utviklet og markedsført under merkevarenavnet Saphira, og blir etter hvert tilgjengelig for Heidelbergs kunder. For andre kunder vil produktene bli markedsført under merkenavnet BluePrint.
– Oppkjøpet av Blueprint er et skritt i strategien for å gjøre Heidelberg til verdens største leverandør av forbruksvarer på arkoffsetmarkedet, sier Harald Weimer, som sitter i styret og er ansvarlig for salg og service hos Heidelberg.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: