Metsä Board Magazine vant kategorien B-to-B Overall Design i 2014 Folio Awards for utgave 1/2014. Det er andre gang at Metsä Board Magazine vinner en Ozzie i denne kategorien, som er den største internasjonale konkurransen for tidsskrifter og magasiner. Prisutdelingen fant sted i New York den 11. desember.
– Vi er veldig fornøyd med at denne utgaven av vårt magasin for kunder og andre interessenter har fått denne anerkjennelsen, sier Juha Laine, Visepresident for Investor Relations & Communication, Metsä Board. Ved å samarbeide med API Laminat, og vår designkontor Otavamedia klarte vi å produsere noe helt spesielt for lanseringen av vår kartong for luksus emballasje, Carta Allura, som ble introdusert i begynnelsen av året.
– Det som virkelig fanget øyet var omslaget. Carta Allura brukes med en kombinasjon av skarpt pregede Fresnellinser og laminering med et register av blekk på overflaten av de laminerte Fresnellinsene for å gi en unik inntrykk, sier Laine. Hele designet inkluderer en attraktiv blanding av bilder, illustrasjoner og infografikk. Det ser fantastisk ut både i papirversjon og den digitale versjonen, og vi håper det vil inspirere utformingen av spektakulær emballasje.
I kategorien av B-til-B Overall Design vurderer juryen magasiners generelle design, deler av bladet, artikler, lesbarhet, lett å finne, bruk av grafikk og bilder samt hvordan design tilpasses det individuelle emnet.
Prisutdelingen fant sted i New York den 11. desember. Folio Eddie og Ozzie er de eneste utmerkelsene som inkluderer alle typer magasiner for konsumenter, B-til-B og organisasjoner. Eddie deles ut til det beste redaksjonelle innholdet og Ozzie til det beste designet. Avhengig av opplag og marked er det ulike kategorier for å sikre at magasiner konkurrerer på like vilkår i samme størrelse og målgruppe. Konkurransen tiltrakk seg mer enn 2000 bidrag som konkurrerte om mer enn 140 priser i forskjellige klasser og kategorier.