Metsä Board Magazine vant en Ozzie for beste design

PUBLISERT: 17 desember 2014
OPPDATERT: 17 desember

metza_ozzybladMetsä Board Magazine vant kategorien B-to-B Overall Design i 2014 Folio Awards for utgave 1/2014. Det er andre gang at Metsä Board Magazine vinner en Ozzie i denne kategorien, som er den største internasjonale konkurransen for tidsskrifter og magasiner. Prisutdelingen fant sted i New York den 11. desember.

– Vi er veldig fornøyd med at denne utgaven av vårt magasin for kunder og andre interessenter har fått denne anerkjennelsen, sier Juha Laine, Visepresident for Investor Relations & Communication, Metsä Board. Ved å samarbeide med API Laminat, og vår designkontor Otavamedia klarte vi å produsere noe helt spesielt for lanseringen av vår kartong for luksus emballasje, Carta Allura, som ble introdusert i begynnelsen av året.

– Det som virkelig fanget øyet var omslaget. Carta Allura brukes med en kombinasjon av skarpt pregede Fresnellinser og laminering med et register av blekk på overflaten av de laminerte Fresnellinsene for å gi en unik inntrykk, sier Laine. Hele designet inkluderer en attraktiv blanding av bilder, illustrasjoner og infografikk. Det ser fantastisk ut både i papirversjon og den digitale versjonen, og vi håper det vil inspirere utformingen av spektakulær emballasje.

I kategorien av B-til-B Overall Design vurderer juryen magasiners generelle design, deler av bladet, artikler, lesbarhet, lett å finne, bruk av grafikk og bilder samt hvordan design tilpasses det individuelle emnet.

Prisutdelingen fant sted i New York den 11. desember. Folio Eddie og Ozzie er de eneste utmerkelsene som inkluderer alle typer magasiner for konsumenter, B-til-B og organisasjoner. Eddie deles ut til det beste redaksjonelle innholdet og Ozzie til det beste designet. Avhengig av opplag og marked er det ulike kategorier for å sikre at magasiner konkurrerer på like vilkår i samme størrelse og målgruppe. Konkurransen tiltrakk seg mer enn 2000 bidrag som konkurrerte om mer enn 140 priser i forskjellige klasser og kategorier.

Ta en titt på den digitale utgaven av vinnerbladet her.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324