En uke etter massakren på det franske satirebladet Charlie Hebdos redaksjon i Paris, da 12 personer ble skutt ihjel av islamistiske ekstremister, har salget av bladet gått i været. To millioner eksemplarer av nr 1178, det første nummeret etter den skjebnesvangre hendelsen, ble utsolgt på bare minutter. Leserne sto bokstavelig talt i kø foran bladkioskene rundt om i byen for å få tak i et eksemplar av den attråverdige trykksaken.
For å møte den økte etterspørselen har utgiveren nå bestemt at det trykte opplaget skal økes til fem millioner eksemplarer fremover. Eksemplarer av nummer 1178 ligger allerede ute på Ebay til høystbydende. Før massakren hadde bladet et snittopplag på 60 000.
200 eksemplarer av magasinet er ventet til Norge de neste dagene, og Narvesen Continental i Oslo vil være eneste utsalgssted her til lands. I mellomtiden kan bladet leses gratis digitalt hos Issuu.com.
Like populært var ikke den tyrkiske dagsavisen Cumhuriets beslutning om å trykke et firesiders innlegg med satiretegninger av profeten Muhammed. Politi sperret og hindret distribusjonen og ikke før innleggene var fjernet kunne avisens biler få lov til å forlate trykkeriet. Ifølge NBC News har avisens utgivere besluttet at de ikke kommer til å publisere noen satiretegninger av hensyn til «den religiøse følsomheten og synsfriheten». Avispersonalet mottok hundretalls dødstrusler etter den første beslutningen om publisering.