Trykksakskjøperne vil vite mer om papiret

PUBLISERT: 26 januar 2015
OPPDATERT: 21 mars

Ifølge en amerikansk undersøkelse ønsker trykksakskjøpere mer hjelp fra papirleverandørene i valget av papir. I dag er de fleste valg basert på hva et spesifikt trykkeri kan levere.
I den 33 sider lange rapporten har man spurt opp mot 200 trykksakskjøpere om: Hvem de spør til råds; hvem de kjøper papir hos; og hvor de får deres informasjon fra. Og svarene peker i retning av at det er trykkeriet som har det avgjørende ordet når papiret velges. Især når det dreier seg om digitaltrykk synes valgmulighetene å være meget innskrenkede.
Trykksakskjøperne søker gjerne selv opp informasjon på nettet, men ser gjerne en mer strukturert informasjon fra papirleverandørene, gjerne i form av forskjellige events.

– Rapporten avslører en stor mulighet for både papirleverandørene og trykkeriene for i fellesskap å kunne utdanne og informere trykksakskjøperne, sier John Zarwan som har medvirket i fremstillingen av rapporten.

– Trykksakskjøperne vil ha mer oppmerksomhet fra papirleverandørene, og det er en utfordring som papirleverandørene kan høste store fordeler av, hvis de tar grep på riktig måte, avslutter John Zarwan.
Rapporten kan bestilles her.

Siste nytt

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Roland DG øker printhastigheten på 3D-objekter markant

Roland DG kunngjør VersaOBJECT LO-640/300-serien, som muliggjør høypresisjons printing direkte på tredimensjonale objekter av nesten alle slag. Dette er printing som ellers gjøres med tampong- eller silketrykk.
versaobject_lo_640_300

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade