Trykksakskjøperne vil vite mer om papiret

PUBLISERT: 26 januar 2015
OPPDATERT: 21 mars

Ifølge en amerikansk undersøkelse ønsker trykksakskjøpere mer hjelp fra papirleverandørene i valget av papir. I dag er de fleste valg basert på hva et spesifikt trykkeri kan levere.
I den 33 sider lange rapporten har man spurt opp mot 200 trykksakskjøpere om: Hvem de spør til råds; hvem de kjøper papir hos; og hvor de får deres informasjon fra. Og svarene peker i retning av at det er trykkeriet som har det avgjørende ordet når papiret velges. Især når det dreier seg om digitaltrykk synes valgmulighetene å være meget innskrenkede.
Trykksakskjøperne søker gjerne selv opp informasjon på nettet, men ser gjerne en mer strukturert informasjon fra papirleverandørene, gjerne i form av forskjellige events.

– Rapporten avslører en stor mulighet for både papirleverandørene og trykkeriene for i fellesskap å kunne utdanne og informere trykksakskjøperne, sier John Zarwan som har medvirket i fremstillingen av rapporten.

– Trykksakskjøperne vil ha mer oppmerksomhet fra papirleverandørene, og det er en utfordring som papirleverandørene kan høste store fordeler av, hvis de tar grep på riktig måte, avslutter John Zarwan.
Rapporten kan bestilles her.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324