Amedia med digital lansering i Finnmark

Papiravisene fortsetter, men nå lanseres iFinnmark på nettet.

Papiravisene fortsetter, men nå lanseres iFinnmark på nettet.

Denne uka lanserte Amedia sin nye satsing i Finnmark. Flaggskipet har fått navnet iFinnmark.no og målet er å samle hele fylkets befolkning.
– Vi samler krefter digitalt. Det har resultert i iFinnmark.no. Vi skal fortsatt ha papiraviser, men vi forsøker å samle hele Finnmark på nett. Vi tror ikke de i øst har vondt av å lese om ting i vest og omvendt, sier redaktør i mediehuset Finnmark, Arne Reginiussen til Nrk.
De to regionale avisene for Finnmark vest og øst, Finnmarken og Finnmark Dagblad har tidligere bekreftet nedbemanning i begge avisene.

– Alle mediekonsern har tøffe tider utenom Nrk. Utfordringer er det bestandig, men vi satser tungt digitalt nå, sier redaktøren.
Digitalt er Nordlys.no er fortsatt størst i Nord-Norge, men iFinnmark.no ønsker å utfordre Avisa Nordland om å være nest største nettavis i den nordligste landsdelen.

En del av innholdet på iFinnmark vil man måtte abonnere på via en betalingsløsning, noe stadig flere lokalaviser også gjør, men dette gjelder ikke nyheter. Abonnentene vil få tilgang til feature og reportasjestoff, der tilfeldige surfere bare får se overskrifter og kun kan klikke seg videre etter å velge en betalingsmodell. – Nyhetsflyten vår skal ikke lukkes bak betalingsmur, sier Martiniussen til Nrk.

Papiravisene for de to regionene vil fortsette å komme ut.
– Det er allerede bestemt at vi fortsatt skal komme ut med både Finnmarken og Finnmark Dagblad. De består, sier redaktøren til Nrk.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: