Heidelberg kjøper European Printing Service Group (PSG)

PUBLISERT: 9 mars 2015
OPPDATERT: 21 mars

heidelberg_PSGSom et ledd i strategien om å styrke forretningsområdene service og forbruksvarer har Heidelberg valgt å kjøpe det hollandske firmaet European Printing Service Group (PSG). Prisen er ikke offentliggjort.

En sterk markedsposisjon
PSG har en sterk markedsposisjon med omkring 400 ansatte i Benelux-landene og Søreuropa. PSG genererer over halvparten av sin omsetning fra service og forbruksvarer og er derfor relevante for Heidelberg, som ønsker å være mindre avhengig av maskinsalg.

Målet er økt omsetning på service og forbruksvarer
Det er Heidelbergs mål på litt lenger sikt, at minst halvparten av konsernets omsetning skal være basert på annet enn maskinsalg. Med kjøpet av PSG får Heidelberg tilført en omsetning på omkring 130 millioner Euro, hvorav mer enn halvparten kommer fra service og forbruksvarer. Dermed skulle omsetningen på service og forbruksvarer i Heidelberg-regi være oppe på omkring 40 prosent.

PSG passer perfekt til Heidelberg
– PSG’s styrker innenfor service og forbruksvarer og deres store kundeportefølje gjør dem særdeles attraktive for oss, sier Heidelbergs administrerende direktør, Gerold Linzbach. –Vi har eliminert de uprofitable produktene og udvider nå vår portefølje for å komme tilbake til en positiv vekst.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01