ESKO kjøper MediaBeacon, som fremstiller en rekke Digital Asset Management-løsninger. MediaBeacon er blant de markedsledende i USA innenfor detaljhandel, offentlig sektor og medieverdenen.
– Det er ESKOs strategi å favne hele emballasjeprosessen fra det kreative utgangspunktet til varen står i butikken. Med kjøpet af MediaBeacon fortsetter vi omleggingen fra en leverandør av prepress-løsninger til en end-to-end leverandør av emballasjeløsninger, sier Udo Panenka, president i ESKO.
Det er den økende etterspørselen etter korte og presise varemerkeproduksjoner som gjør integrasjonen av DAM-systemer til en nødvendighet. Og det gjelder uansett om det er emballasje, instore, trykk eller online.
For å få den mest smertefrie integrasjonsprosessen vil stifteren av MediaBeacon, Jason Bright fortsette som Chief Technology Officer. Han kommer til å jobbe tett sammen med ESKOs team av utviklere i både integrasjonen og videreutviklingen av MediaBeacon.