Adobe Slate - ny gratis app for digital publisering

PUBLISERT: 13 april 2015
OPPDATERT: 13 april

adobe_slateAdobe Slate er en ny gratis-app for iPad som gjør det enkelt og raskt å designe og publisere innhold som kombinerer tekst og bilder på en profesjonell måte. Alt innhold opprettet i Adobe Slate vil fungere på tvers av smarttelefoner, nettbrett og PCer, melder Adobe.

Adobe Slate gjør det mulig å lage profesjonelt innhold, enten det er en traust rapport eller et tradisjonelt nyhetsbrev. Det er enkelt og raskt å gjøre om tekst og bilder til snertne publikasjoner eller en visuell historiefortelling som fungerer på både smarttelefon, nettbrett og PC.

Profesjonelt verktøy for den venlige brukeren
Med Slate blir Adobes kreative programvare for profesjonelle tilgjengelig for alle, med riktige verktøy for kreativ utfoldelse og produksjon av innhold som skiller seg ut. Adobe Slate retter seg mot alt fra studenter og lærere til store virksomheter og kommunikasjonsavdelinger som ønsker å gjøre noe ekstra ut av kommunikasjonen.

– I vår digitale hverdag ønsker både virksomheter og privatkunder å skape engasjerende innhold. Til nå har det vært vanskelig å få de riktige verktøyene til å gjøre dette på den enkel måte som ikke krever profesjonell fagkompetanse. Dette vil forhåpentligvis endre seg med Slate, som lar alle nyte utnytte fordelene fra vår ekspertise innen kreativ programvare, sier Jes Schyum, nordisk kommunikasjonssjef hos Adobe.

Adobe Slate tilbyr ulike tidsskriftlignende layouter, fonter, farger og grafikk å velge mellom, og tilpasser automatisk innholdet for alle typer enheter. Innhold kan også lett deles med linker via SMS og email, implementeres på hjemmesider og blogger, eller legges ut på sosiale medier.

Adobe Slate bygger på suksessen fra Adobe Voice, en app for å lage animerte videoer som ble kåret til en av de beste nye appene i 2014 av Apple App Store. I likhet med Voice har Slate en rekke ulike temaer som med et enkelt klikk kan sette ‘stemningen’, og brukergrensesnittet gjør det enkelt å legge til tekst, bilder og animasjoner for å skape en engasjerende og spennende leseopplevelse.

Hovedfunksjoner i Adobe Slate:

  • Profesjonelt designede temaer som tillater valg av ulike fonter, farger og grafikk
  • Fotolayout og forsider som fremhever bilder slik at de blir sentrale i historiefortellingen
  • Tilpasningsdyktig design som fungerer på alle typer enheter, fra smarttelefon og nettbrett til store dataskjermer
  • Mulighet for å sette inn ‘Call to Action’-knapper som oppfordrer til handling, som f.eks. «Les mer», «Påmelding», «Delta» osv. og med lenker til andre nettsteder
  • Delingsmuligheter med enkel link via SMS, email, sosiale medier, hjemmesider og blogger

Nye oppdateringer til Adobe Voice
Oppdateringene i Adobe Voice muliggjør større visuell variasjon og inkluderer nye funksjoner, som forbedret ‘text overlay’, ny ‘motion graphics’, redefinert skriftoppsett og kategoriserte videoeksempler. Det er også mulig for brukerne å se hvor mange ganger videoene har blitt sett eller likt.

Les mer om Adobe Slate og Adobe Voice her eller den engelske pressemeldingen i sin helhet her – laget med Slate.

Under kan du også se forskjellige små videosnutter om Slate:

Se eksempler på Slate-produsert innhold her:

Pris og tilgjengelighet
Adobe Slate for iPad kan lastes ned gratis fra App Store. Appen krever iPad 2 eller senere og iOS 8.

Les videre

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2