Digital signage står foran stor vekst

PUBLISERT: 3 juni 2015
OPPDATERT: 21 mars

Drevet av den store fleksibiliteten og interaktiviteten vil digital signage oppleve en sterk vekst de kommende to årene. Transformasjonen fra statisk, papirbasert signage til digital skjer raskt, etter hvert som leverandørene innser de høye tilfredshedsratene hos kundene. En ny undersøkelse som International Data Corporation (IDC) har foretatt i USA viser at 82 % av firmaene som i dag bruker digital signage, er ”meget tilfredse” med teknologien.

– Sign-markedet gjennomgår en gedigen transformasjon, sier Keith Kmetz, visepresident i IDC.
– De implementeringene vi ser i dag gir stor verdi på grunn av den raske oppdateringen og interaktiviteten i forhold til målgruppen. Det er et helt nytt kommunikasjonsnivå, som vil få stadig større betydning.

Blant undersøkelsens resultater er:

  • Halvparten av de forespurte firmaene benytter digital signage, med den største frekvens hos banker, forsikringsselskaper og meget store firmaer.
  • De vesentligste fordelene er beskrevet som bestandig kvalitet, omkostninger og lett tilgjengelighet.
  • Den største veksten i digital signage vil komme i de markedene som ennå ikke har tatt i bruk teknologien, mens veksten hos nåværende brukerne vil være mindre, men stabil.

Den raske utviklingen av digital signage teknologien og den økte tilgjengelighetene vil med stor sannsynlighet påvirke markedet for instore- og storformat print.

Undersøkelsen ble gjennomført sent i 2014 og man kan lese den amerikanske versjonen her.

Siste nytt

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Roland DG øker printhastigheten på 3D-objekter markant

Roland DG kunngjør VersaOBJECT LO-640/300-serien, som muliggjør høypresisjons printing direkte på tredimensjonale objekter av nesten alle slag. Dette er printing som ellers gjøres med tampong- eller silketrykk.
versaobject_lo_640_300

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Les videre

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Iskald presisjon når storselger får sin etterfølger

Lanseringen av oppfølgeren til bestselgeren Epson SC-S40600 er nå annonsert. Den nye SC-S7100 er en firefarget øko-solvent-printer med blant annet ny teknologi for skrivehodene og forbedret produktivitet.
sc-s7100