Digital signage står foran stor vekst

PUBLISERT: 3 juni 2015
OPPDATERT: 21 mars

Drevet av den store fleksibiliteten og interaktiviteten vil digital signage oppleve en sterk vekst de kommende to årene. Transformasjonen fra statisk, papirbasert signage til digital skjer raskt, etter hvert som leverandørene innser de høye tilfredshedsratene hos kundene. En ny undersøkelse som International Data Corporation (IDC) har foretatt i USA viser at 82 % av firmaene som i dag bruker digital signage, er ”meget tilfredse” med teknologien.

– Sign-markedet gjennomgår en gedigen transformasjon, sier Keith Kmetz, visepresident i IDC.
– De implementeringene vi ser i dag gir stor verdi på grunn av den raske oppdateringen og interaktiviteten i forhold til målgruppen. Det er et helt nytt kommunikasjonsnivå, som vil få stadig større betydning.

Blant undersøkelsens resultater er:

  • Halvparten av de forespurte firmaene benytter digital signage, med den største frekvens hos banker, forsikringsselskaper og meget store firmaer.
  • De vesentligste fordelene er beskrevet som bestandig kvalitet, omkostninger og lett tilgjengelighet.
  • Den største veksten i digital signage vil komme i de markedene som ennå ikke har tatt i bruk teknologien, mens veksten hos nåværende brukerne vil være mindre, men stabil.

Den raske utviklingen av digital signage teknologien og den økte tilgjengelighetene vil med stor sannsynlighet påvirke markedet for instore- og storformat print.

Undersøkelsen ble gjennomført sent i 2014 og man kan lese den amerikanske versjonen her.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324