
Heidelberg forlater den prominente bygningen midt i byen Heidelberg, som har vært både Heidelbergs hovedkvarter og Print Academy for generasjoner av grafiske fagfolk, for å samle aktivitetene på produksjonsfasilitetene i nabobyen Wiesloch.
Det markerer enden på en epoke, men også starten på en ny, hvor Heidelberg vil være mindre maskinleverandør og mer løsningsleverandør. De vil, som tidligere beskrevet, fokusere på tre områder: Service, forbruksvarer og utstyr.
For å markere denne oppdateringen av strategi har de også valgt å oppdatere sin logo, slik at den avspeiler den nye strategien, og slik at den uttrykker større fokus på mennesker og mindre på maskiner. Det sker dels ved å gjøre logoen trefarget, for å markere de tre fokusområdene, dels ved å runde noen av bokstavene, formodentlig for å få den til å fremstå bløtere og dermed mer menneskelig.
Det var hovedbudskapet i forbindelse med åpningen av det nye Print Media Center Commercial i Wiesloch. Nesten 5.000 m² demo, test og treningsfasilitet, som sammen med en tilsvarende fasilitet for emballasjeproduksjon et annet sted på området til sammen utgjør verdens største Print Media Center på over 10.000 m².