Heidelberg forlater Heidelberg

PUBLISERT: 15 juni 2015
OPPDATERT: 21 mars
Heidelberg markerer den nye epoken med en oppdatering av sin logo.
Heidelberg markerer den nye epoken med en oppdatering av sin logo.

Heidelberg forlater den prominente bygningen midt i byen Heidelberg, som har vært både Heidelbergs hovedkvarter og Print Academy for generasjoner av grafiske fagfolk, for å samle aktivitetene på produksjonsfasilitetene i nabobyen Wiesloch.

Det markerer enden på en epoke, men også starten på en ny, hvor Heidelberg vil være mindre maskinleverandør og mer løsningsleverandør. De vil, som tidligere beskrevet, fokusere på tre områder: Service, forbruksvarer og utstyr.

For å markere denne oppdateringen av strategi har de også valgt å oppdatere sin logo, slik at den avspeiler den nye strategien, og slik at den uttrykker større fokus på mennesker og mindre på maskiner. Det sker dels ved å gjøre logoen trefarget, for å markere de tre fokusområdene, dels ved å runde noen av bokstavene, formodentlig for å få den til å fremstå bløtere og dermed mer menneskelig.

Det var hovedbudskapet i forbindelse med åpningen av det nye Print Media Center Commercial i Wiesloch. Nesten 5.000 m² demo, test og treningsfasilitet, som sammen med en tilsvarende fasilitet for emballasjeproduksjon et annet sted på området til sammen utgjør verdens største Print Media Center på over 10.000 m².

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324