Det kan høres bakvendt ut at trykkeriene må ha en strategi for sin virksomhet på de mobile mediene, men det er på ingen måte tilfelle, i følge et «white paper» skrevet av Cary Sherburne fra WhatTheyThink (et amerikansk konsulenthus). Oppgaven er sponset av Ricoh Europe.
Cary Sherburne sier:
– Markedet er i sterk forandring, ikke bare trykkmarkedet, men også kundenes markeder. Trykkerier som har en mobil tilgang til markedet har en enestående mulighet til å gi sine kunder noen unike marketingsmuligheter. Dette white paper er et verktøy til å revurdere strategien eller til å etablere en, hvis man ikke har.
Artikkelen utforsker tre aspekter av mobilteknologien som gjelder for alle markeder og alle virksomhetsstørrelser, men med fokus på implementering hos trykkeriene:
- Hvordan kan mobilteknologien anvendes slik at den forbedre produktiviteten, den daglige produksjonsstyringen og medarbeidertilfredsheden?
- Hva krever det å gi kundene adgang til å enkelt og fleksibelt kunne f.eks. bestille, se jobbstatus og kontoinformasjoner, når og hvor det passer dem?
- Hvordan kan du dra fordel av den hurtig voksende anvendelsen av mobile enheter til å tilby nye produkter og serviceytelser til din porteføje, og dermed tilføre ny verdi til dine kunders forretning?
Etterspørselen etter datatilgang døgnet rundt på alle plattformer har vært forutsagt siden 2013, hvor en annen studie – The iWorker – fortalte at bedriftsledere forventer at alle medarbeidere har adgang til sin arbeidsinformasjon døgnet rundt allerede i 2018.