Utarbeid en strategi for mobil

PUBLISERT: 22 juni 2015
OPPDATERT: 21 mars

Mobil_rapportDet kan høres bakvendt ut at trykkeriene må ha en strategi for sin virksomhet på de mobile mediene, men det er på ingen måte tilfelle, i følge et «white paper» skrevet av Cary Sherburne fra WhatTheyThink (et amerikansk konsulenthus). Oppgaven er sponset av Ricoh Europe.

Cary Sherburne sier:
– Markedet er i sterk forandring, ikke bare trykkmarkedet, men også kundenes markeder. Trykkerier som har en mobil tilgang til markedet har en enestående mulighet til å gi sine kunder noen unike marketingsmuligheter. Dette white paper er et verktøy til å revurdere strategien eller til å etablere en, hvis man ikke har.

Artikkelen utforsker tre aspekter av mobilteknologien som gjelder for alle markeder og alle virksomhetsstørrelser, men med fokus på implementering hos trykkeriene:

  • Hvordan kan mobilteknologien anvendes slik at den forbedre produktiviteten, den daglige produksjonsstyringen og medarbeidertilfredsheden?
  • Hva krever det å gi kundene adgang til å enkelt og fleksibelt kunne f.eks. bestille, se jobbstatus og kontoinformasjoner, når og hvor det passer dem?
  • Hvordan kan du dra fordel av den hurtig voksende anvendelsen av mobile enheter til å tilby nye produkter og serviceytelser til din porteføje, og dermed tilføre ny verdi til dine kunders forretning?

Etterspørselen etter datatilgang døgnet rundt på alle plattformer har vært forutsagt siden 2013, hvor en annen studie – The iWorker – fortalte at bedriftsledere forventer at alle medarbeidere har adgang til sin arbeidsinformasjon døgnet rundt allerede i 2018.

”Making the Most of Mobile – What a Mobile First Strategy Means for Your Business” kan lastes ned her.

Les videre

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2