Lag din egen app med Adobe DPS

PUBLISERT: 3 august 2015
OPPDATERT: 3 august

Adobe lanserer neste generasjonen av sin Digital Publishing Suite, som gjør det enklere enn noensinne å designe apper for smarttelefoner og nettbrett. Med DPS kan virksomheter la markedsførere og designere utvikle engasjerende og innholdsrike apper, uten kodeprogrammering.

– Adobes nye publiseringsløsning gjør det enklere å lage apper med topp kvalitetsinnhold som skiller seg ut fra konkurrentene og styrker merkevaren. Som regel er det markeds- og designavdelingen som kjenner merkevaren aller best, så det er på tide at app-utviklingen foregår hos dem, sier Jes Schyum, nordisk kommunikasjonssjef hos Adobe.

Nye funksjoner skaper engasjement, lojalitet og målbarhet

  • Kontinuerlig publisering. En kontinuerlig strøm av nytt innhold gir brukerne større grunn til å komme tilbake. Løsningen integreres andre CMS-systemer som Drupal og WordPress, samt ulike HTML-designverktøy fra Adobe og andre.
  • Engasjerende opplevelser. Apper utviklet i Adobe DPS leverer virkningsfullt innhold på en unik og intuitiv måte, og nye samlefunksjoner grupperer innhold som leveres til smarttelefoner og nettbrett. DPS tilbyr også alle nødvendige app-tjenester for å tiltrekke og beholde brukere, inkl. push-varsler, in-app messaging, intuitive søk og integrasjon med sosiale nettverk.
  • Måling og levering av ROI. Tilgang til analyseverktøy som fanger opp online- og offline-data og gir informasjon om bl.a. kjøpshistorikk og salgssyklus. Adobe DPS støtter også en rekke betalingsmåter for apper, som enkelt kjøp eller abonnement, samt ulike varianter utviklet for utgivere rettet mot innhold.
  • Forretningsfremmende. Et nytt kontrollsystem for brukerkontoer gjør det mulig for virksomheter å gi administrasjonsrettigheter til alle involverte i app-prosessen, både egne ansatte og eksterne byråer.

Over 315 millioner nedlastninger av DPS-appene

Siden Adobe Publishing Solution ble lansert i 2010 er det utviklet over 6700 apper fra ledende merker som Audi og Conde Nast. Det har vært over 315 millioner app-nedlastinger til digitale enheter, og 75 millioner unike brukere fra mer enn 244 land har brukt 173 millioner timer med DPS-apper.

Tilgjengelighet
Adobe Digital Publishing Solution er tilgjengelig som et frittstående produkt, som et tillegg til Creative Cloud for Enterprise eller som del av appen Adobe Experience Manager. Eksisterende kunder av Adobe Digital Publishing Suite vil ha tilgang til DPS som en del av gjeldende lisensavtale. En gratis 30-dagers prøveversjon er tilgjengelig her. Les mer om Adobe DPS på www.adobe.com/go/dps.

Les videre

Cloudlab vil hjelpe trykkeriene med netthandel

Tyske Cloudlab Solutions er en etablert leverandør av web-to-print løsninger innen både trykk og emballasje. Med den nye versjonen X3 tar selskapet i bruk KI når det gjelder blant annet design og prissetting.
Cloudlab-1024x683

Programvaresamarbeid for bedre flyt

ECO3 og eProductivity Software (ePS) har inngått et strategisk partnerskap med mål om å ta automatiseringen hos trykkeriene til neste nivå.
ECO3-ePS-1024x684

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324