Agfa Graphics med Storefront 3.0

PUBLISERT: 11 august 2015
OPPDATERT: 11 august

agfa-storefront-3-kopi

Den nye versjonen av Agfa Graphics skybaserte web-til-trykk-flyt, Storefront, er lansert med fokus på forretningssiden av web-til-trykk.
Skandinavia er en av de mest aktive regionene innen web-til-trykk for business-to-business. Storefront 3.0 er utviklet for både Apogee og Asanti, og i den nye versjonen er det blant annet funksjoner for tilpasset sidefot og animerte bannere for onlinebutikker.
– Fra begynnelsen utviklet vi vår Storefront-løsning med automatisering i tankene, sier Andy Grant, programvaresjef på Agfa Graphics. Den tette integrasjonen med Apogees eller Asantis arbeidsflyt er ekstremt kraftfull og sparer en hel del tid, ettersom ordreinngangen bearbeides automatisk.
– Med den nye versjonen fokuserer vi mer på forretningssiden av web-til-trykk, der vi gjør det mulig for trykkerier å skape større og mer effektive forretninger, arbeide i større markeder, med støtte for å lage og distribuere elektroniske dokumenter, og håndtere ulike betalingsmodeller og fakturering, avslutter Andy Grant.

Les videre

Cloudlab vil hjelpe trykkeriene med netthandel

Tyske Cloudlab Solutions er en etablert leverandør av web-to-print løsninger innen både trykk og emballasje. Med den nye versjonen X3 tar selskapet i bruk KI når det gjelder blant annet design og prissetting.
Cloudlab-1024x683

Programvaresamarbeid for bedre flyt

ECO3 og eProductivity Software (ePS) har inngått et strategisk partnerskap med mål om å ta automatiseringen hos trykkeriene til neste nivå.
ECO3-ePS-1024x684

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324