Populær tekstilprinter får storebror

PUBLISERT: 11 august 2015
OPPDATERT: 11 august

hollanders_cb_320-390x156

Ett år etter lanseringen av Hollanders Colorbooster 250 solgte firmaet sin første Colorbooster 320, som er storebror til 250-modellen. Avtalen ble gjort på årets Fespa i Köln.
Både 250 og 320 er et resultat av en økt etterspørsel på en fleksibel tekstilprinter som muliggjør en rekke forskjellige kombinasjoner. For å kunne printe på et så bredt utvalg av tekstil som mulig kreves det at man har flere blekkmuligheter i trykkeriet. Hollanders vilje til å høre på markedet har også gitt resultater, 250-modellen er en av firmaets mest solgte enheter.
– Alla erfaringene vi fikk i fjor med med Colorbooster 250 har vi lagt inn i utviklingen, sier Jacco Aartsen Tuijn, Hollanders administrerende direktør. For eksempel kan en bruker selv bytte ut skrivehoder og behøver derfor ikke å vente på en servicetekniker. Dessuten kan man selvsagt kjøre printeren nattestider uovervåket.
Colorbooster 250 koster rundt 100 000 euro, mens den større Colorbooster 320 koster rundt 130 000 euro. Les mer på Hollanders nettsted (engelsk).

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324