Grafisk Digital investerer i Ricohs flaggskip Pro C9110

PUBLISERT: 25 august 2015
OPPDATERT: 25 august

Ricoh Pro C9110

Grafisk Digital er en av landets ledende printsentraler. Derfor er de avhengig av en moderne maskinpark med høy kapasitet. I juni ble det kjent at de har kjøpt inn en Ricoh Pro C9110.

– Hovedårsaken til denne investeringen er høyere produksjonskapasitet og vesentlig forbedret utskriftskvalitet, sier daglig leder i Grafisk Digital, Odd Lygren. – Vi opplever for tiden vekst, og en Pro C9110 vil øke konkurransekraften vår betydelig.

Grafisk Digital har i dag tre Ricoh Pro 1357 og to Pro C901 som totalt har produsert 82 millioner utskrifter.

– Vi gleder oss over muligheten til å installere vårt nye flaggskip ved siden av eksisterende Ricoh-maskiner. Grafisk Digital beveger seg nå inn i «Heavy Production»-segmentet, hvor Pro C9110 kjører opptil 150 A4-trykk per minutt, uavhengig av papirvekt. Vi ser frem til å fortsette det gode samarbeidet vi har hatt med Grafisk Digital siden vår første installasjon i 2011, sier Gunnar Johannesen, National Account Manager i Ricoh Norge.

Avansert teknologi for høy effektivitet

Ricoh opplever stor interesse og etterspørsel etter sitt nye flaggskip Pro C9110. Modellen inngår i et segment der Ricoh ikke tidligere har hatt egenproduserte løsninger. Dette segmentet har vært dominert av HP Indigo, Xerox iGen og sist men ikke minst Kodak Nexpress, som Ricoh for øvrig fortsatt vil være leverandør av i Norge.

– Pro C 9110, eller Andromeda, har et anbefalt gjennomsnittsvolum på 1 million trykk per måned, men håndterer fint opptil 1,8 millioner trykk per måned, forteller Kurt Bye, salgssjef for produksjonstrykk i Ricoh Norge.

Les videre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

Canon lanserer tre nye storformatprintere

Canon legger til nye storformatprintere til sitt sortiment, i form av imagePROGRAF TZ- og TX-serien. Disse maskinene egner seg spesielt godt for arkitekter og ingeniører, samt for plakatproduksjon.
V610-TZ-32000-LIFESTYLE-07_3x2

iEcho kjøper tysk skjærebordprodusent

Den kinesiske skjære- og fresebordprodusenten iEcho kjøper tyske Aristo.
iecho

Dominos nye printer skriver ut i høy hastighet på flaskekorken

Domino Printing Sciences har lansert en ny serie med raske produkthåndterings- og utskriftsløsninger designet for å støtte drikkevareprodusenter og hjelpe dem med å levere emballasje uten flaskeetiketter av miljømessige og regulatoriske årsaker. Den nye serien skriver ut variable data og maskinlesbare koder, inkludert QR-koder, på korkene for HDPE-emballasje.
Dominov

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1