Grafisk Digital investerer i Ricohs flaggskip Pro C9110

PUBLISERT: 25 august 2015
OPPDATERT: 25 august

Ricoh Pro C9110

Grafisk Digital er en av landets ledende printsentraler. Derfor er de avhengig av en moderne maskinpark med høy kapasitet. I juni ble det kjent at de har kjøpt inn en Ricoh Pro C9110.

– Hovedårsaken til denne investeringen er høyere produksjonskapasitet og vesentlig forbedret utskriftskvalitet, sier daglig leder i Grafisk Digital, Odd Lygren. – Vi opplever for tiden vekst, og en Pro C9110 vil øke konkurransekraften vår betydelig.

Grafisk Digital har i dag tre Ricoh Pro 1357 og to Pro C901 som totalt har produsert 82 millioner utskrifter.

– Vi gleder oss over muligheten til å installere vårt nye flaggskip ved siden av eksisterende Ricoh-maskiner. Grafisk Digital beveger seg nå inn i «Heavy Production»-segmentet, hvor Pro C9110 kjører opptil 150 A4-trykk per minutt, uavhengig av papirvekt. Vi ser frem til å fortsette det gode samarbeidet vi har hatt med Grafisk Digital siden vår første installasjon i 2011, sier Gunnar Johannesen, National Account Manager i Ricoh Norge.

Avansert teknologi for høy effektivitet

Ricoh opplever stor interesse og etterspørsel etter sitt nye flaggskip Pro C9110. Modellen inngår i et segment der Ricoh ikke tidligere har hatt egenproduserte løsninger. Dette segmentet har vært dominert av HP Indigo, Xerox iGen og sist men ikke minst Kodak Nexpress, som Ricoh for øvrig fortsatt vil være leverandør av i Norge.

– Pro C 9110, eller Andromeda, har et anbefalt gjennomsnittsvolum på 1 million trykk per måned, men håndterer fint opptil 1,8 millioner trykk per måned, forteller Kurt Bye, salgssjef for produksjonstrykk i Ricoh Norge.

Les videre

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1

HP lanserer fire nye digitalpresser

HP annonserte like før påske lansering av fire nye digitalpresser, HP Indigo 120K, Indigo 18K, Indigo 7K Secure og Indigo V2 for det kommersielle markedet.
hp123

Xeikons Lion tar digitaltrykket videre

Xeikon har lansert Lion LX3000, en ny digital etikettpresse med et nytt kontrollsystem som gir høy produktivitet og etikettkvalitet med god ytelse.
Xeikonz

DTG-printer lanseres for myke trykk på sportstøy

Ricoh ønsker å fylle et hull i markedet med sin nye DTG-skriver for polyestertrykk.
rioch-dtg

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik