New Creative Talent Award 2015

PUBLISERT: 25 august 2015
OPPDATERT: 25 august

Kjenner DU Nordens mest kreative talent?

Adobe Nordic og Nordens ledende tidsskrift innen grafisk design, CAP&Design, har nå åpnet for nominasjon til New Creative Talent Award 2015 – en pris som gis til de mest kreative multitalentene i Norden under 28 år.

Kjenner du en ung, dyktig designer som fortjener anerkjennelse for sine kreative ferdigheter? Da har du sjansen til å hedre dem nå! Adobe Nordic og CAP&Design er også i år på jakt etter de åtte mest kreative talentene i Norden under 28 år som vil motta prisen New Creative Talent Award 2015.

Det er andre året på rad konkurransen arrangeres. Målet er å hylle de mest lovende kreative talentene og eksponere dem overfor andre kreative i de fire nordiske landene.

– New Creative Talent skal rette oppmerksomheten på nye nordiske talenter i bransjen som mestrer flere kreative uttrykksformer og plattformer. De har ferdigheter som vil være med å utfordre og utvikle prosesser og den kreative bransjen i fremtiden, sier sjefsredaktør Sara Wilk fra CAP & Design.

Vinnerne får eksponering i CAP&Design og i en Adobe-app, samt reise til Stockholm for prisutdelingen. Alle som nominerer blir automatisk med i trekningen om et Creative Cloud-medlemskap og abonnement på CAP&Design.

– I fjor fikk vi veldig mange nominasjoner. Vi håper å få enda flere i år ved å gjøre nominasjonsperioden lenger, samt trekke ut premier blant alle som nominerer, sier Jes Schyum, nordisk kommunikasjonssjef hos Adobe.

Nominasjonene kan gjøres frem til 1. oktober, og vinnerne vil bli kåret i forbindelse med arrangementet Adobe Live in Stockholm i november, hvor kreative fra hele Norden samles.

Nominasjonen av kreative talenter under 28 år skjer på denne lenken.

Les videre

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

Packnorth Award 2024 er åpen – nå med flere nyheter

For fjerde gang arrangeres Packnorth Award-konkurransen av Packnews og med Scanpack som partner. I dag 1. februar er påmeldingssiden åpnet. Årets konkurranse byr på nyheter.
Scen-Scanpack-2022

Årets Pantonefarge

"En koselig ferskentone som ligger mellom rosa og oransje", årets Pantone-farge 2024 er Peach Fuzz. Den beskrives som varm og myk med en vintage følelse samtidig som den har en moderne stemning. For 25. gang er Årets Pantone-farge kåret og denne gangen er det en fløyelsmyk ferskentone.
Pantone-2024-3-1024x683

Canon + MUNCH = sant

Som en del av en utstilling i MUNCH har den bosniskfødte kunstneren Admir Batlak fått lov til å arbeide både i Edvard Munchs atelier på Ekely og på Canons Image Factory for å lage en installasjon "i knekken".
Admir_IF

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik