Kompakt A3+ fotoskriver fra Epson

PUBLISERT: 1 september 2015
OPPDATERT: 1 september

Epson_SC400Epson melder om at de har på gang en ny, lett og kompakt fotoskriver i A3+ formatet for amatørfotografer og fotoentusiaster. Den skal gi profesjonelle utskrifter på et bredt utvalg medier, med sju farger UltraChrome HiGloss pigmentert blekk. Skriveren har et skriverhode som lager de minste blekkdråpene blant noen A3+ fotoskriver på markedet, som gir utrolig nøyaktige utskrifter, skriver Epson. En innebygd funksjon er gloss optimiser, noe som skal gi bildene livaktige farger og en jevn, glatt og blank overflate.

– SC-P400 kompletterer vår nye SC-P-serie av stasjonære pro-fotoskrivere, og den er ideell for brukere som vil ha profesjonelle resultatet på et bredt utvalg medier, sier markedssjef Solfrid Dyrrdal Liland i Epson Norge. I tillegg til overlegne tilkoblingsmuligheter og allsidige medieutskrifter, leveres den med det rimeligste pigmentblekksettet på markedet, som betyr at kostnadsbevisste brukere kan holde kostnadene nede, avslutter Dyrrdal Liland.

For at brukeren skal kunne skrive ut på flere forskjellige medietyper leveres skriveren med en kunstpapirbane for utskrifter av museumskvalitet, og to rullpapirholdere som gjør det mulig å skrive ut nøyaktig på to-tommers rullemedier med kjerne. Hvis brukeren vil ha tykkere bilder, støttes også stive medier på opptil 1,3 mm. Utskrift på CD-er og DVD-er også er mulig.

Slik alle fabrikanter passer på i dag, leveres den nye modellen selvsagt med en rekke avanserte tilkoblingsfunksjoner, inkludert Wi-Fi-utskrift, tilkopling til smarttelefon eller nettbrett via en iPrint-app, og den kan selvsagt kobles på et LAN med Ethernet.

SC-P400 skal også være den minste og letteste A3+-fotoskriveren med pigmentert blekk tilgjengelig på markedet, og er tilgjengelig i salg 1. november 2015 til en anbefalt utsalgspris på kr. 5700 inkl. mva.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324