Merkur Grafisk kjøper 3 nye Ricohpresser

PUBLISERT: 1 september 2015
OPPDATERT: 21 mars

ricohpresse

Merkur Grafisk AS i Oslo er en av aktørene som opplever stor pågang på digitaltrykk. Nå har de investert i tre komplette produksjonslinjer fra Ricoh, som kan levere bannerformat, trykk med hvit farge, lakkefekter med mer. – Vi har i en lengre periode vurdert og sett på hvilke muligheter som finnes for mest mulig effektiv digitaltrykk-produksjon med svært høy kvalitet, sier Utviklingssjef Lars Jacobsen i Merkur Grafisk. – Vi har sammen med flere av våre kunder kommet frem til at Ricoh sin nye generasjon digitaltrykkmaskiner er det rette utstyret å satse på. Vi gleder oss til å få utstyret i hus og kunne tilby våre kunder nye muligheter, avslutter Jacobsen.
Det er to av Ricohs nye flaggskip, Ricoh Pro C9110 som skal installeres, og i tillegg en 5-farger Ricoh Pro C7100. – Maskinene installeres i løpet av høsten og vi ser frem til denne installasjonen hos Merkur Grafisk som representerer en av tungvekterne i grafisk bransje, sier Roy Sørensen i Production Print-teamet hos Ricoh Norge AS.
– Ricoh satser stort på Production Print, ikke bare i Norge, men også på verdensbasis. Vi åpnet vårt nye Customer Experience Centre i Telford i november 2014 under slagordet “New Dawn in Production Printing”. Dette var startskuddet for Ricohs nye generasjon digitaltrykkmaskiner, sier Kurt Bye, Salgssjef Production Print i Ricoh Norge AS.

Siste nytt

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Roland DG øker printhastigheten på 3D-objekter markant

Roland DG kunngjør VersaOBJECT LO-640/300-serien, som muliggjør høypresisjons printing direkte på tredimensjonale objekter av nesten alle slag. Dette er printing som ellers gjøres med tampong- eller silketrykk.
versaobject_lo_640_300

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Les videre

Summa demonstrerer den nye V-serien og DTF-kutter

For snart tre år siden kjøpte Summa den italienske skjærebordprodusenten Valiani. Nå slippes den første fellesløsningen, V-serien.
Summa-V-w-1024x683

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1