Redaksjonelt innhold - hva nå?

PUBLISERT: 1 september 2015
OPPDATERT: 1 september

07 Media fortsetter å avholde sine populære frokostseminarer, og 9. september stiller de viktige spørsmål om journalistens rolle. Tittelen på foredraget er «Forutsetninger for redaksjonelt innhold i en digital tidsalder – hvor går veien videre?»
Mange anser dette som et av de mest sentrale spørsmål i mediesektoren i Norge i dag. Fokus på foredraget er mot journalistikkens rolle og status i dagens mediesamfunn. Hva skjer med mediehusene dersom markedet ikke lenger vil eller kan betale for kvalitetsinnhold? Hva skjer med annonsemarkedet?

I foredraget stilles det spørsmål som:
– Vil noen betale for redaksjonelt innhold?
– Hva gjør digitale medier med kvaliteten og tyngden på journalistikken?
– Hva skjer med samfunnsoppdraget i en verden full av sosiale medier, blogger og fragmentert innhold?

Sven Egil Omdal er foredragsholder, og har bakgrunn som mediekommentator, journalist og redaktør, med erfaring bl.a. fra Stavanger Aftenblad, Adresseavisen og Vårt Land, Bergens Tidende og Fædrelandsvennen.

Les videre

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

FlexiPrint og Fespa Norway holder åpent hus

Onsdag 17.april inviterer FlexiPrint i Drammen alle Fespas medlemmer til Åpent Hus, i forbindelse med avvikling av den 63. generalforsamlingen i Fespa Norway.
flexiprint_logga

Konica Minolta lanserer ny B2-inkjet printer

Med sine 2400 m2 har Konica Minolta den syvende største standen på den grafiske messen Drupa. 150 personer vil stå for å ta imot de mange gjestene.
drupa24_konica

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik