Redaksjonelt innhold - hva nå?

PUBLISERT: 1 september 2015
OPPDATERT: 1 september

07 Media fortsetter å avholde sine populære frokostseminarer, og 9. september stiller de viktige spørsmål om journalistens rolle. Tittelen på foredraget er «Forutsetninger for redaksjonelt innhold i en digital tidsalder – hvor går veien videre?»
Mange anser dette som et av de mest sentrale spørsmål i mediesektoren i Norge i dag. Fokus på foredraget er mot journalistikkens rolle og status i dagens mediesamfunn. Hva skjer med mediehusene dersom markedet ikke lenger vil eller kan betale for kvalitetsinnhold? Hva skjer med annonsemarkedet?

I foredraget stilles det spørsmål som:
– Vil noen betale for redaksjonelt innhold?
– Hva gjør digitale medier med kvaliteten og tyngden på journalistikken?
– Hva skjer med samfunnsoppdraget i en verden full av sosiale medier, blogger og fragmentert innhold?

Sven Egil Omdal er foredragsholder, og har bakgrunn som mediekommentator, journalist og redaktør, med erfaring bl.a. fra Stavanger Aftenblad, Adresseavisen og Vårt Land, Bergens Tidende og Fædrelandsvennen.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01