Direktereklame gir best resultater

PUBLISERT: 8 september 2015
OPPDATERT: 21 mars

dma_response
Direktereklame får sju ganger mer respons enn alle andre kanaler kombinert, ifølge undersøkelsen 2015 Direct Marketing Association Response Rate Report. Mens svarfrekvensen for direktereklame var 3,7 prosent lå den på 0,2 prosent for mobilt og 0,1 prosent for e-post og sosiale medier.

Når det kommer til kapitalavkastning ligger direktereklame på nivå med sosiale medier på 15-17 prosent. E-post ligger på topp med 21-23 prosent.

Ifølge undersøkelsen spiller formatet stor rolle. Store konvolutter har best svarfrekvens med 5,0 prosent, fulgt av postkort på 4,25, kataloger på 3,9, og omtrent tilsvarende C65 konvolutt (amerikanerne har som kjent andre papirstandarder) på 3,5 prosent.

Siste nytt

Event bød på nye innsikter og muligheter innen storformat

Konkurransen i grafisk bransje er hard. Trykkeriene og skiltmakerne har likeverdige maskiner og tilbyr ofte de samme produktene innen storformat. Hvordan kan man skille seg ut og finne lønnsomme jobber?
Antalis-kollage
Event bød på nye innsikter og muligheter innen storformat

HP-sjefen om konkurranse: «Slik kan du skille deg ut»

Vil du være billigst i byen, eller den som tilbyr produkter som konkurrentene dine ikke selger? Uansett hva må du ha en forretningsstrategi for å navigere i markedet.
HP-Javier
HP-sjefen om konkurranse: «Slik kan du skille deg ut»

Roland lanserer ny printer for strukturerte flater

Roland DG lanserer en ny versjon av Dimense-printeren for 3D-effekter på utskrifter.
da-640-social-post_square_web
Roland lanserer ny printer for strukturerte flater

Milliarder i gjeld – Landa prøver å unngå konkurs

Den israelske produsenten av digitalpresser, Landa Digital Printing, har søkt retten om å stanse rettslige skritt knyttet til deres akutte økonomiske krise. Selskapet har gjeld tilsvarende nesten fem milliarder kroner.
landas10cockpit-1536x654
Milliarder i gjeld – Landa prøver å unngå konkurs

Les videre

Event bød på nye innsikter og muligheter innen storformat

Konkurransen i grafisk bransje er hard. Trykkeriene og skiltmakerne har likeverdige maskiner og tilbyr ofte de samme produktene innen storformat. Hvordan kan man skille seg ut og finne lønnsomme jobber?
Antalis-kollage
Event bød på nye innsikter og muligheter innen storformat

HP-sjefen om konkurranse: «Slik kan du skille deg ut»

Vil du være billigst i byen, eller den som tilbyr produkter som konkurrentene dine ikke selger? Uansett hva må du ha en forretningsstrategi for å navigere i markedet.
HP-Javier
HP-sjefen om konkurranse: «Slik kan du skille deg ut»

Milliarder i gjeld – Landa prøver å unngå konkurs

Den israelske produsenten av digitalpresser, Landa Digital Printing, har søkt retten om å stanse rettslige skritt knyttet til deres akutte økonomiske krise. Selskapet har gjeld tilsvarende nesten fem milliarder kroner.
landas10cockpit-1536x654
Milliarder i gjeld – Landa prøver å unngå konkurs

Ålgård Offset utvider – kjøper svenske Ruter-gruppen

Det norske trykkerikonsernet Ålgård Offset og Lars G Andersson, administrerende direktør i Ruter, overtar den svenske trykkerigruppen Ruter AB med datterselskapet Ruter Vellinge AB fra det Falkenberg-baserte selskapet Hannells Holding.
Ålgård Offset 2024
Ålgård Offset utvider – kjøper svenske Ruter-gruppen