10 trinn for å markedsføre web-til-print

PUBLISERT: 14 september 2015
OPPDATERT: 14 september

Ifølge en Xerox-sponset rapport fra National Association for Printing Leadership (NAPL) Research Center, mener mange trykkerier at det er vanskelig å overbevise kundene om verdien av deres web-to-print tjeneste. Rapporten, med tittelen «Web-to-print: The Promise, the Potential, and the Reality», førte til at Xerox XMPie nå publiserer et 10-stegs program for å effektivt markedsføre en web-to-print tjeneste.

  1. Bruk web-til-print selv. Det viser kapasiteten bak tjenesten for dine kunder og ansatte.
  2. Bruk tidligere kunder som eksempler. Vis tidligere kunders suksess med tjenesten som et eksempel på hva du kan gjøre for potensielle kunder.
  3. Fokus på kundens behov. Lær alt du kan om kunden og hva de trenger for å gjøre det enklere å bruke web-til-trykk-løsninger for sine problemer.
  4. Møt dine kunder ofte. Selv om Web-to-print setter hele trykksakproduksjonen på nettet, er intet bedre enn et møte for å bygge langsiktige relasjoner med kundene dine.
  5. Bygg en storefront som et bevis på konseptet. Vurder fordelene ved å lage et web-to-print nettsted for kunden for å demonstrere relevansen av tjenesten, og som dessuten viser hvor godt du kjenner kunden din.
  6. Lær opp dine ansatte til å selge din bedrift som en merverdiskapende partner, slik at de bedre forstår og selger tjenesten som en verdiøkende løsning.
  7. Lær av dine kolleger. Sjekk ut de publiserte kasusstudier som viser hvordan andre trykkerier har nyttiggjort seg teknologien.
  8. Dra nytte av kurs og salgsverktøy som tilbys av programvareleverandører.
  9. Møt nye mennesker og skap begeistring rundt virksomheten din. Industrikonferanser og lignende arrangementer er gode muligheter til å få nye kontakter og lære av leverandørene.
  10. Gi folk mer enn de forventer. For å utvikle virksomheten din vil du måtte levere en tjeneste som overgår forventningene tilstrekkelig til at kundene snakker med andre om det.

Les videre

Kreative idéer viktigere enn maskiner for pigg 125-åring

DataTrykk i Stavanger har en historie helt tilbake til 1899. I mange år var det et tradisjonelt trykkeri, men for åtte år siden kastet de ut offsetpressene og staket ut en helt ny retning for familiebedriften.
Hilde Lars 1

Store tidsbesparelser med automatisk skjæring

Fra manuelt arbeid med linjal og skalpell til en digital automatisk løsning som ikke bare sparer tid, men også tilbyr nye forretningsmuligheter. Besøket på Drupa i vår ga flere positive effekter for CopyCats avdeling i Oslo sentrum.
Fredrik Espen

Trykk med fingerspitzgefühl

Taktil print som braille og punktskrift er et ganske smalt segment. Et segment som BK Dekorima i Sandefjord har begitt seg inn på de siste årene, ikke minst med en ny stor flatbed som kan ta seg av alle typer skiltjobber.
BK team

Har utviklet deres egen W2P-løsning: ”Vi gjør jobbene de andre trykkeriene ikke vil ha”

Haugesundsfirmaet Markmaster har utviklet sin egen web-to-print-løsning som er skreddersydd helt etter deres produksjon. Det innebærer at de kan produsere små serier – og gjøre det lønnsomt.
Simon Cecile og Per 1

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1