10 trinn for å markedsføre web-til-print

PUBLISERT: 14 september 2015
OPPDATERT: 14 september

Ifølge en Xerox-sponset rapport fra National Association for Printing Leadership (NAPL) Research Center, mener mange trykkerier at det er vanskelig å overbevise kundene om verdien av deres web-to-print tjeneste. Rapporten, med tittelen «Web-to-print: The Promise, the Potential, and the Reality», førte til at Xerox XMPie nå publiserer et 10-stegs program for å effektivt markedsføre en web-to-print tjeneste.

  1. Bruk web-til-print selv. Det viser kapasiteten bak tjenesten for dine kunder og ansatte.
  2. Bruk tidligere kunder som eksempler. Vis tidligere kunders suksess med tjenesten som et eksempel på hva du kan gjøre for potensielle kunder.
  3. Fokus på kundens behov. Lær alt du kan om kunden og hva de trenger for å gjøre det enklere å bruke web-til-trykk-løsninger for sine problemer.
  4. Møt dine kunder ofte. Selv om Web-to-print setter hele trykksakproduksjonen på nettet, er intet bedre enn et møte for å bygge langsiktige relasjoner med kundene dine.
  5. Bygg en storefront som et bevis på konseptet. Vurder fordelene ved å lage et web-to-print nettsted for kunden for å demonstrere relevansen av tjenesten, og som dessuten viser hvor godt du kjenner kunden din.
  6. Lær opp dine ansatte til å selge din bedrift som en merverdiskapende partner, slik at de bedre forstår og selger tjenesten som en verdiøkende løsning.
  7. Lær av dine kolleger. Sjekk ut de publiserte kasusstudier som viser hvordan andre trykkerier har nyttiggjort seg teknologien.
  8. Dra nytte av kurs og salgsverktøy som tilbys av programvareleverandører.
  9. Møt nye mennesker og skap begeistring rundt virksomheten din. Industrikonferanser og lignende arrangementer er gode muligheter til å få nye kontakter og lære av leverandørene.
  10. Gi folk mer enn de forventer. For å utvikle virksomheten din vil du måtte levere en tjeneste som overgår forventningene tilstrekkelig til at kundene snakker med andre om det.

Les videre

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

De var de mest leste artiklene i 2024

Hvordan går det egentlig med de største trykkeriene i Norge? Det var det mange som ville vite og det var den mest leste artikkelen her på Sign&Print i 2024.
2024 kollage

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_