10 trinn for å markedsføre web-til-print

PUBLISERT: 14 september 2015
OPPDATERT: 14 september

Ifølge en Xerox-sponset rapport fra National Association for Printing Leadership (NAPL) Research Center, mener mange trykkerier at det er vanskelig å overbevise kundene om verdien av deres web-to-print tjeneste. Rapporten, med tittelen «Web-to-print: The Promise, the Potential, and the Reality», førte til at Xerox XMPie nå publiserer et 10-stegs program for å effektivt markedsføre en web-to-print tjeneste.

  1. Bruk web-til-print selv. Det viser kapasiteten bak tjenesten for dine kunder og ansatte.
  2. Bruk tidligere kunder som eksempler. Vis tidligere kunders suksess med tjenesten som et eksempel på hva du kan gjøre for potensielle kunder.
  3. Fokus på kundens behov. Lær alt du kan om kunden og hva de trenger for å gjøre det enklere å bruke web-til-trykk-løsninger for sine problemer.
  4. Møt dine kunder ofte. Selv om Web-to-print setter hele trykksakproduksjonen på nettet, er intet bedre enn et møte for å bygge langsiktige relasjoner med kundene dine.
  5. Bygg en storefront som et bevis på konseptet. Vurder fordelene ved å lage et web-to-print nettsted for kunden for å demonstrere relevansen av tjenesten, og som dessuten viser hvor godt du kjenner kunden din.
  6. Lær opp dine ansatte til å selge din bedrift som en merverdiskapende partner, slik at de bedre forstår og selger tjenesten som en verdiøkende løsning.
  7. Lær av dine kolleger. Sjekk ut de publiserte kasusstudier som viser hvordan andre trykkerier har nyttiggjort seg teknologien.
  8. Dra nytte av kurs og salgsverktøy som tilbys av programvareleverandører.
  9. Møt nye mennesker og skap begeistring rundt virksomheten din. Industrikonferanser og lignende arrangementer er gode muligheter til å få nye kontakter og lære av leverandørene.
  10. Gi folk mer enn de forventer. For å utvikle virksomheten din vil du måtte levere en tjeneste som overgår forventningene tilstrekkelig til at kundene snakker med andre om det.

Les videre

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Kreativiteten flyter i Lommedalen

Med helt unike løsninger som blander trykte produkter med digital signage, har Adpoint blitt et selskap hvor tallene stadig peker oppover. Og den reisen har bare så vidt begynt spør du grunnleggeren Pawel Karalus.
Adpoint lucka

LOS Digital satser videre på bokproduksjon

LOS Digital i Larvik har de siste årene satset mye på bokproduksjon i mindre serier og å kunne tilby hele kjeden fra trykt til ferdig innbundet bok. En ny stiftlinje fra Horizon er det siste tilskuddet.
LOS Eirik

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik