
Ricoh har hatt suksess med sin nyeste digitalpresse C9100 og C9110. – Siden lanseringen i november i fjor har vi solgt tolv eksemplarer av denne, sier Kurt Bye, salgssjef for Production Print i Ricoh Norge. De fleste av disse er foreløpig ikke installert.
Suksessen med modellen har medført at Ricoh har installert en fungerende modell av denne pressen i sitt demorom på Nydalen, komplett med etterbehandlingsutstyr. Brosjyrene kommer ut ferdig stiftede og med firkantrygg, og valgfri tekst på ryggen.

– Vi selger på trykkvalitet og hastighet, sier Bye. – Vi har ingen problemer med å be kundene ta prøvetrykk i forskjellige papirkvaliteter, vi er sikre på at de velger denne pressen om de sammenlikner resultatene med konkurrerende maskiner. Dessuten kan vår maskin produsere 2-sidige bannere på opptil 70cm lengde.
C9100 printer 110 sider i minuttet mens C9110 greier opptil 150 sider i minuttet når man kjører A3. Maks månedsvolum er beregnet til 1,8 million sider. Merkur Grafisk er en av bedriftene som har investert i maskinen, de skal installere to stykker av C9110 og har også kjøpt en C7100.