Nytt klebemateriale

PUBLISERT: 29 september 2015
OPPDATERT: 29 september

truecut_adhesive

Det omfattende utvalget av limteknologier fra Avery Dennison er nå utvidet med TrueCut ™ – en ny hefteteknologi spesielt for papir. TrueCut-teknologien skal utgjøre store forbedringer med konverteringshastigheten og fester seg bedre på både papp og under lave temperaturer, ifølge produsenten. – Etikettprodusenter vil umiddelbart vil kunne se fordelene med det nye limet, mener Jan ‘t Hart, global direktør for papir og VI hos Avery Dennison. – Limet gir opp til 100% høyere konverteringshastighet sammenlignet med industristandarder og kan minimere eller noen ganger helt eliminere oppsettiden mellom ruller. Andre fordeler er færre pauser og en kortere «tid til å feste» (med en tredelt forbedring kontra et eksisterende alternativ).

Produsenten sier at TrueCut-teknologien vil redusere produksjonskostnader på grunn av sin enestående stabilitet i pressen. Ruller kan skiftes hurtig, nesten uten justeringer når de byttes. Limets konsistens og pålitelighet gir målbare besparelser og ekstra kapasitet uten ekstra kostnader, mener produsenten. Mellomrommet mellom etikettene kan også gjøres mindre for å generere mindre avfall.

Jan ‘t Hart legger til at denne nye limet muliggjør et bredere spekter av bruksområder: – Etikettenes sluttbrukere vil oppleve bedre ytelse med variabel informasjon og logistikkprogrammer takket være den økte heftegraden på papp. Limet er kompatibel med den europeiske næringsmiddelforskriften 1935/2004 / EC, samt den tyske Anbefalingen (BfR) XIV, og kan trygt stå i direkte kontakt med tørre, fuktige og fete matvarer. Sammen med bedre hefteevne ved lavere temperaturer kommer denne nyvinningen til å hevde seg innen næringsmiddelsegmentet.

TrueCut-teknologien vil demonstreres på Avery Dennisons stand på Labelexpo i Brüssel som starter i dag.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01