Clear Channel har inngått et samarbeid med det verdensomspennende prosjektet Project Everyone og det internasjonale kommunikasjonsbyrået Posterscope. Prosjektet ble initiert av filmskaperen Richard Curtis og har som mål å formidle FNs nye holdbarhetsmål for alle, overalt.
Den massive kampanjen skal nå 7 millioner mennesker i 7 dager gjennom kraftfulle bilder og Clear Channel bidrar med digitale skjermer og reklameplakater over hele verden. Totalt sett har over 125 mediepartnere over hele verden bidratt mer enn 140.000 skjermer i 450 byer i 28 land, for å formidle budskapet.
– For oss er det selvsagt flott å være i stand til å være involvert i å spre kunnskap og bevissthet om FNs bærekraft i Norden, sier Sofie Brangelina, presse- og kommunikasjonsansvarlig hos Clear Channel Sverige. Vi har en av de sterkeste kanalene til å nå et bredt publikum med budskapet til mennesker. Det å vite at kampanjen allerede er i gang over hele verden er ekstra krydder i denne sammenhengen og viser den fantastiske gjennomslagskraften utendørs reklame kan ha.
– Den beste muligheten for oss å nå FNs holdbarhetsmål er å sikre at alle kjenner disse målene, og det er der Project Everyone kommer inn med sine mange samarbeidspartnere, sier Richard Curtin, grunnleggeren av Project Everyone. Jeg har blitt overveldet av responsen som jeg har fått for initiativet, fra såvel varemerker som forbrukere og institusjoner. Posterscope har vært en sentral aktør for å få aktørene innen utendørs reklame til å hjelpe oss å få vårt budskap ut og øke bevisstheten om problemet. Med deres hjelp har vi sikret overflatene på de viktigste stedene over hele verden, slik at vi kan visualisere hva Project Everyone og holdbarhetsmålene står for.