Copycat investerer i Canonprintere

PUBLISERT: 3 november 2015
OPPDATERT: 21 mars

copycat_canonCopyCat inngår større samarbeid med Canon og investerer i 10 stk imagePRESS.

Canon Norge kunngjorde 2. november at CopyCat har signert kontrakt på 10 av Canon imagePRESS C800. Avtalen har en totalverdi på om lag NOK 5 millioner og ble signert under Canon EXPO i Paris.

CopyCat har hele veien tatt i bruk siste teknologi, og vært en spydspiss innen utviklingen i grafisk bransje i Norge. Geir Thorbjørnsen, daglig leder i CopyCat, forteller om bakgrunnen for investeringen;

– Da vi skulle investere i nye digitale trykkpresser på avdelingene våre, gjorde vi grundige undersøkelser blant de ulike leverandørene. Etter å ha testet Canons imagePRESS C800 over en periode på 9 måneder i vår avdeling i Forskningsparken i Oslo, var i grunn valget enkelt. Det er fantastisk hvordan Canon har klart å utvikle en teknologi som gir en slik trykkvalitet på ulike type medier, sammen med fleksibilitet hva gjelder etterbehandling, sier Geir Thorbjørnsen.

CopyCat har de siste årene gått fra å være en tradisjonell kopi- og trykkleverandør, til å bli en totalleverandør av grafiske kommunikasjonstjenester. Gjennom testperioden i Forskningsparken fikk de gått gjennom en rekke faktorer som var essensielle for deres valg av digitalpresse;

– Vi brukte mye tid og ressurser under testingen. Vi undersøkte trykk-kvalitet, hastighet og serviceintervaller mot andre maskiner og er helt sikre på at vi har tatt det riktige valget for CopyCat for fremtiden, fortsetter Thorbjørnsen.

Timm Wold, salgssjef for professional print i Canon Norge, sier:

– Vi er svært glade for at CopyCat nå investerer i våre imagePRESS’er. imagePRESS C800-serien består av mye ny teknologi, som i sum, tilbyr høyeste kvalitet, produktivitet og pålitelighet, sammen med fleksible alternativer for etterbehandling. På denne måten møter vi kravene til CopyCat og deres marked innen kommersiell print, avslutter Timm Wold.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324