En ny utgave av Print Power magasinet er i distribusjon. Hovedoppslaget er «Hvorfor bruker digitale giganter millioner på trykk?». Google har økt budsjettet for trykt reklame i Storbritannia. I 2013 brukte selskapet mer enn 50 millioner kroner på utendørs reklame og 35 millioner kroner til annonser på papir.
– Som enhver selger, bruker vi alle triksene i boken. Google har brukt mye trykt materiale underveis. Ikke bare per post, men også utendørs, sier Patrick Gollister i Google til Print Power magasinet. Dette og mye mer om effekten av å benytte papirbasert kommunikasjon i kombinasjon med andre kanaler, kan du lese i høstutgaven til Print Power magasinet.
Print Power er et europeisk initiativ som skal fremme trykte medier i en flerkanals verden. Print Power får økonomisk støtte fra organisasjoner i papir-, trykkeri- og forlagsbransjen og bruker magasiner, direkte post, flerspråklige nettsteder og andre typer markedsføringsmateriale for å gi overbevisende grunner til at trykt materiale fremdeles er en levedyktig kanal for bygging av merker og påvirkning av kundenes atferd. I Norge er Grafisk bransjeforening –print og kommunikasjon i Norsk Industri sekretariat for Print Power.