Hvorfor bruker digitale giganter millioner på trykk?

PUBLISERT: 24 november 2015
OPPDATERT: 21 mars

pp-magasinetEn ny utgave av Print Power magasinet er i distribusjon. Hovedoppslaget er «Hvorfor bruker digitale giganter millioner på trykk?». Google har økt budsjettet for trykt reklame i Storbritannia. I 2013 brukte selskapet mer enn 50 millioner kroner på utendørs reklame og 35 millioner kroner til annonser på papir.

– Som enhver selger, bruker vi alle triksene i boken. Google har brukt mye trykt materiale underveis. Ikke bare per post, men også utendørs, sier Patrick Gollister i Google til Print Power magasinet. Dette og mye mer om effekten av å benytte papirbasert kommunikasjon i kombinasjon med andre kanaler, kan du lese i høstutgaven til Print Power magasinet.

Print Power er et europeisk initiativ som skal fremme trykte medier i en flerkanals verden. Print Power får økonomisk støtte fra organisasjoner i papir-, trykkeri- og forlagsbransjen og bruker magasiner, direkte post, flerspråklige nettsteder og andre typer markedsføringsmateriale for å gi overbevisende grunner til at trykt materiale fremdeles er en levedyktig kanal for bygging av merker og påvirkning av kundenes atferd. I Norge er Grafisk bransjeforening –print og kommunikasjon i Norsk Industri sekretariat for Print Power.

Abonnement

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Tetra Pak elektrifiserer transporter mellom lagre i Malmø

For første gang bruker Tetra Pak en helelektrisk lastebil. Lastebilen har avgang fra Tetra Pak i Lund, hvor den blir lastet over natten. Deretter lastes den og kjøres til to eksterne lagre i Malmø havn.
tetra-lastbilx

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong