Hvorfor bruker digitale giganter millioner på trykk?

PUBLISERT: 24 november 2015
OPPDATERT: 21 mars

pp-magasinetEn ny utgave av Print Power magasinet er i distribusjon. Hovedoppslaget er «Hvorfor bruker digitale giganter millioner på trykk?». Google har økt budsjettet for trykt reklame i Storbritannia. I 2013 brukte selskapet mer enn 50 millioner kroner på utendørs reklame og 35 millioner kroner til annonser på papir.

– Som enhver selger, bruker vi alle triksene i boken. Google har brukt mye trykt materiale underveis. Ikke bare per post, men også utendørs, sier Patrick Gollister i Google til Print Power magasinet. Dette og mye mer om effekten av å benytte papirbasert kommunikasjon i kombinasjon med andre kanaler, kan du lese i høstutgaven til Print Power magasinet.

Print Power er et europeisk initiativ som skal fremme trykte medier i en flerkanals verden. Print Power får økonomisk støtte fra organisasjoner i papir-, trykkeri- og forlagsbransjen og bruker magasiner, direkte post, flerspråklige nettsteder og andre typer markedsføringsmateriale for å gi overbevisende grunner til at trykt materiale fremdeles er en levedyktig kanal for bygging av merker og påvirkning av kundenes atferd. I Norge er Grafisk bransjeforening –print og kommunikasjon i Norsk Industri sekretariat for Print Power.

Abonnement

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade