Fujifilms industrielle vekst

PUBLISERT: 1 desember 2015
OPPDATERT: 1 desember
Acuity LED 1600 II
Acuity LED 1600 II

Inprint 2015 viste Fujifilm sin nye inkjetprinter, Acuity LED 1600 II, en LED-UV-hybrid for storformat. På arrangementet ble den demonstrert i en spesiell konfigurasjon for å lage korrekturprøver for emballasjetilpassinger.

De viste også en rekke andre teknikker for industrielle og andre pakkeutskriftsprogrammer, og Fujifilms markedssjef for deres grafiske europeiske division, Jon Harper Smith, forklarte at foretaket først og fremst engasjerer tre ulike typer av kunder på messen; storformattrykkerier som vil dyppe tærne i det industrielle printmarkedet, digitale inkjetintegrerte foretak som bygger digitale printmotorer og fabrikanter fra sektorer utenfor print som vil dra nytte av fordelene med inkjettrykk.

– Innen inkjet er vi ganske velkjente for de storformattrykksystemene for grafisk som vi leverer men på Inprint viste vi den teknologien som sitter inni disse systemene og andre typer av digitale printere, sier Jon Harper Smith. Vi ser vekst i industritrykkområdet og pratet med folk på messen som vi vanligvis ikke ville ha oppfattet som kunder.

Det som dro flest besøkende til Fujifilms stand på messen var deres industrielle inkjetskriverhode Dimatix Samba, som foretaket viste i kombinasjon med ett av deres vannbaserte blekktyper for å skrive ut på dekorpapir for laminatgulv.

– Vi er meget besluttsomme om å øke bevisstheten rundt Fujifilms inkjetteknologi utenfor våre tradisjonelle trykkerisektorer, sier Gary Barnes, markedssjef for spesialblekkssystemer hos Fujifilm, og mener at deres Inprint-stand viste hvordan inkjetteknologi med hell kan bidra til vekst for det industrielle markedet.

Les videre

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik