Fujifilms industrielle vekst

PUBLISERT: 1 desember 2015
OPPDATERT: 1 desember
Acuity LED 1600 II
Acuity LED 1600 II

Inprint 2015 viste Fujifilm sin nye inkjetprinter, Acuity LED 1600 II, en LED-UV-hybrid for storformat. På arrangementet ble den demonstrert i en spesiell konfigurasjon for å lage korrekturprøver for emballasjetilpassinger.

De viste også en rekke andre teknikker for industrielle og andre pakkeutskriftsprogrammer, og Fujifilms markedssjef for deres grafiske europeiske division, Jon Harper Smith, forklarte at foretaket først og fremst engasjerer tre ulike typer av kunder på messen; storformattrykkerier som vil dyppe tærne i det industrielle printmarkedet, digitale inkjetintegrerte foretak som bygger digitale printmotorer og fabrikanter fra sektorer utenfor print som vil dra nytte av fordelene med inkjettrykk.

– Innen inkjet er vi ganske velkjente for de storformattrykksystemene for grafisk som vi leverer men på Inprint viste vi den teknologien som sitter inni disse systemene og andre typer av digitale printere, sier Jon Harper Smith. Vi ser vekst i industritrykkområdet og pratet med folk på messen som vi vanligvis ikke ville ha oppfattet som kunder.

Det som dro flest besøkende til Fujifilms stand på messen var deres industrielle inkjetskriverhode Dimatix Samba, som foretaket viste i kombinasjon med ett av deres vannbaserte blekktyper for å skrive ut på dekorpapir for laminatgulv.

– Vi er meget besluttsomme om å øke bevisstheten rundt Fujifilms inkjetteknologi utenfor våre tradisjonelle trykkerisektorer, sier Gary Barnes, markedssjef for spesialblekkssystemer hos Fujifilm, og mener at deres Inprint-stand viste hvordan inkjetteknologi med hell kan bidra til vekst for det industrielle markedet.

Les videre

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01