Coca Cola som julepynt

PUBLISERT: 8 desember 2015
OPPDATERT: 8 desember
Klikk bildet for film
Klikk bildet for film

Coca-Cola er nok ofte en del av julebordet, men i år har de gjort litt ekstra ut av det.

Vi kjenner alle den gamle reklamefilmen med Coca-Cola og nissen, som siden 1920-tallet har bundet julen og Coca-Cola sammen. Vi kjenner også alle reklamefilmene, hvor julerøde lastbiler frakter leskedrikken ut til Coca-Cola-tørstige forbrukere.

Men i år har Coca-Cola tatt et nytt skritt for å være en del av julehyggen. Åpne – trekk – sløyfe og du har den fineste julesløyfe lagd av etiketten fra din Coca-Cola-flaske.

To års utviklingsarbeid
Ifølge Charlotte van Burleigh, Country Manager for Coca-Cola Danmark, har det tatt litt over to år å utvikle julesløyfen:

– Julesløyfen er naturligvis ment som en artig julegimmick, men faktisk hører den til en av de store Coca-Cola-innovasjoner innenfor kreativ emballasje. Ideen er skapt av vårt innovasjonsteam i Brüssel, i tett samarbeid med de lokale tapperiene og etikett-leverandørene.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324