
Coca-Cola er nok ofte en del av julebordet, men i år har de gjort litt ekstra ut av det.
Vi kjenner alle den gamle reklamefilmen med Coca-Cola og nissen, som siden 1920-tallet har bundet julen og Coca-Cola sammen. Vi kjenner også alle reklamefilmene, hvor julerøde lastbiler frakter leskedrikken ut til Coca-Cola-tørstige forbrukere.
Men i år har Coca-Cola tatt et nytt skritt for å være en del av julehyggen. Åpne – trekk – sløyfe og du har den fineste julesløyfe lagd av etiketten fra din Coca-Cola-flaske.
To års utviklingsarbeid
Ifølge Charlotte van Burleigh, Country Manager for Coca-Cola Danmark, har det tatt litt over to år å utvikle julesløyfen:
– Julesløyfen er naturligvis ment som en artig julegimmick, men faktisk hører den til en av de store Coca-Cola-innovasjoner innenfor kreativ emballasje. Ideen er skapt av vårt innovasjonsteam i Brüssel, i tett samarbeid med de lokale tapperiene og etikett-leverandørene.