Priser til Ricoh fra Buyers Laboratory

PUBLISERT: 8 desember 2015
OPPDATERT: 8 desember

Ricohs arkbaserte fargeproduksjonssystemer får fem stjerner i BLI PRO Awards og topplassering av infoSource.

Både Pro™ C7110X-serien og Pro™ C9110-serien av digitale fargeproduksjonspresser er tildelt pris i Buyers Laboratory LLC (BLI) PRO awards 2016.

Ricoh stakk av med priser for to av sine printerserier.
Ricoh stakk av med priser for to av sine printerserier.

De nyeste tallene fra infoSource som nylig ble offentliggjort, har i tillegg avslørt at Ricoh beholder førsteplassen med flest antall enheter digitale arkbaserte fargeproduksjonspresser solgt i Vest-Europa. Markedsandelen på 37,7 % i første halvår 2015 plasserer Ricoh 15 % prosentpoeng foran nummer to på listen.

Graham Moore, direktør for Business Development i Ricoh Europe sier: – Prisene for Ricoh Pro C7110X og Pro C9110-seriene, samt tallene fra infoSource, bekrefter at hundrevis av fremtidsrettede utskriftsleverandører rundt om i Europa har gjort et riktig valg. De valgte å investere i løsninger fra Ricoh for å løfte kreativitet, kvalitet og produktivitet til nye høyder. Det både gagner kundene og styrker virksomheten deres.

BLIs krevende produksjonstester finner kvaliteter som skiller de beste aktørene, og Ricohs modeller er de eneste som har oppnådd fem stjerner for mediehåndtering siden testprogrammet startet.

Ricohs Pro C9110
Ricohs Pro C9110 vant pris i kategorien «fremragende fargeproduksjonspresse for middels til høye volumer» for:

  • Vesentlig høyere hastighet for alle medier sammenlignet med konkurrentene.
  • Støtte for medievekt opptil 400 g/m², inkludert tosidig fra alle kilder.
  • Enestående mediehåndtering med en papirkapasitet på over dobbelt så mye som de fleste konkurrerende enhetene.
  • Best utvalg av innebygde etterbehandlingsalternativer som inkluderer liminnbinder, høykapasitetsstabler, stifte- og falseenhet for utfall og firkantrygg og ringinnbinder.
  • Imponerende fargegjengivelse. Fargene endres ikke mer enn delta E 3,3 i løpet av en 1 000-siders utskriftsjobb på både bestrøket og ubestrøket media.
  • Ytterst detaljert gjengivelse ved fullfargeutskrift, spesielt ved svak kontrast, samt svært god dybdeskarphet.

Med eksepsjonell produktivitet og mediehåndtering har Ricohs Pro C9110-serie etablert flere nye standarder som andre leverandører kan strekke seg etter. Den vil definitivt være svært attraktivt for mange kommersielle utskriftsleverandører og hustrykkerier», sier senioranalytiker i BLI,Ian Latham.

Ricoh Pro C7110X
Ricoh Pro C7110X-serien vant pris i kategorien «fremragende fargeproduksjonspresse for lave til middels høye volumer» for:

  • Et femte fargeverk (tilgjengelig for konfigurasjonene X og SX) gir en rekke kreative utskriftsmuligheter som ikke finnes på modellene med fire fargeverk.
  • Enestående produktivitet, spesielt på tunge medier hvor hastigheten opprettholdes med 90 spm for medier på opptil 300 g/m².
  • Store utskriftsjobber uten avbrudd takket være en maksimal papirkapasitet på over dobbelt så mye som de fleste konkurrerende enhetene.
  • Beste utvalg av innebygde etterbehandlingsalternativer som inkluderer liminnbinder, stifte- og falseenhet for utfall og firkantrygg og ringinnbinder.
  • Imponerende fargegjengivelse. Fargene endres ikke mer enn delta E 3,3 i løpet av en 1 000-siders utskriftsjobb på både bestrøket og ubestrøket media.
  • Beste dekningsgrad for svart, med minst variasjon på både bestrøket og ubestrøket media sammenlignet med konkurrentene.

Det femte fargeverket er virkelig banebrytende og gjør at serien skiller seg ut fra de andre produksjonspressene i samme klasse. Det gir en rekke kreative muligheter som modellene med fire fargeverk ikke har, sier David Sweetnam, leder for EMEA Research and Lab Services i BLI.

Om Buyers Laboratory LLC
Buyers Laboratory LLC (BLI) er verdens største uavhengige leverandør av analyseinformasjon og tjenester til bransjen for dokumenthåndteringssystemer og digital bildehåndtering. I mer enn 50 år har kjøpere satt sin lit til BLI for å vurdere produkters styrker og svakheter i kjøpsbeslutninger, mens salgspersonell, markedsavdelinger og produkteksperter i bransjen har brukt BLI som kilde til kunnskap om konkurrenter og verdifull innsikt i produktutvikling, posisjonering, salgskanaler og markedsføring. Ved hjelp av BLIs internettbaserte bliQ og løsningssentertjenester lager 40 000 fagfolk omfattende sammenlikninger av maskinvare og programvare av mer enn 15 000 produkter, med omfattende spesifikasjoner og ytelsesresultater og vurderinger fra BLIs enestående testrapporter, gjennom direkte og praktisk evaluering i laboratorium i USA og Storbritannia. Tjenestene, som også er tilgjengelige via mobile enheter, består blant annet av et omfattende bibliotek av BLI-testrapporter, bildegalleri, dokumentasjon fra fabrikanter som er vanskelig å finne ellers, verdifulle verktøy for konfigurering av produkter, utregninger av totale eierskapskostnader og årlig energiforbruk. BLI tilbyr også konsulenttjenester og private testtjenester som kan leies, og som hjelper produsentene til å utvikle og markedsføre bedre produkter og rekvisita.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324