Gratis innholds-app for sosiale medier

PUBLISERT: 22 desember 2015
OPPDATERT: 22 desember

adobe_appAdobe Post er en ny, gratis iPhone-app som lager iøynefallende grafikk med tekst og bilder for posting på sosiale medier som f.eks. Facebook, Instagram og Pinterest, eller deling via SMS, e-post og Twitter.

Kravene til innholdskvalitet i sosiale kanaler skjerpes stadig, men ikke alle har tid eller ferdigheter til å lage slående grafikk som får budskapet til å stå ut fra mengden.

Adobe Post er en enkel gratis-app til iOS som gjør det mulig for alle å lage imponerende grafikk med et profesjonelt utseende som gir enda mer oppmerksomhet fra følgere på sosiale medier.

– Vi ser eksempelvis tydelig hvordan grafisk innhold i oppdateringer er helt avgjørende for å få oppmerksomhet på Facebook. Med Adobe Post er det enkelt for både forbrukere og profesjonelle å lage flott grafikk som kombinerer tekst og bilder og som får budskapet tydeligere frem, sier Jes Schyum, nordisk kommunikasjonssjef hos Adobe.

Adobe Post er en del av Adobe Creative Cloud, som også inkluderer prisbelønte apper som f.eks. Adobe Voice for å lage animerte videoer og Adobe Slate for konvertering av ord og bilder til elegant utformet webinnhold.

Noen av funksjonene i Adobe Post er:

· Inspiration Wall lar deg raskt og enkelt komme i gang med maler laget for sosial deling
· Design Filters forvandler bilder og tekst til design med profesjonelt preg, med noen få klikk
· Magi Text lar deg automatisk tilføre akkurat den fontstilen som passer ditt design best
· Auto Recolor hjelper deg å velge de beste fargekombinasjonene, uten behov for designerfaring
· Premium Fonts & Shapes er valgt ut og kuratert av profesjonelle designere for å passe enhver anledning og til få grafikken til virkelig å skille seg ut. Design lagres automatisk, slik at de kan gjenbrukes og mikses dem med nye bilder og tekster.

Pris og tilgjengelighet
Adobe Post for iPhone er gratis og kan lastes ned i App Store. Bilder kan deles med emneknaggen #madewithpost. Du kan lese mer om appen på denne bloggen.

Les videre

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

Packnorth Award 2024 er åpen – nå med flere nyheter

For fjerde gang arrangeres Packnorth Award-konkurransen av Packnews og med Scanpack som partner. I dag 1. februar er påmeldingssiden åpnet. Årets konkurranse byr på nyheter.
Scen-Scanpack-2022

Årets Pantonefarge

"En koselig ferskentone som ligger mellom rosa og oransje", årets Pantone-farge 2024 er Peach Fuzz. Den beskrives som varm og myk med en vintage følelse samtidig som den har en moderne stemning. For 25. gang er Årets Pantone-farge kåret og denne gangen er det en fløyelsmyk ferskentone.
Pantone-2024-3-1024x683

Canon + MUNCH = sant

Som en del av en utstilling i MUNCH har den bosniskfødte kunstneren Admir Batlak fått lov til å arbeide både i Edvard Munchs atelier på Ekely og på Canons Image Factory for å lage en installasjon "i knekken".
Admir_IF

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324