Gratis innholds-app for sosiale medier

PUBLISERT: 22 desember 2015
OPPDATERT: 22 desember

adobe_appAdobe Post er en ny, gratis iPhone-app som lager iøynefallende grafikk med tekst og bilder for posting på sosiale medier som f.eks. Facebook, Instagram og Pinterest, eller deling via SMS, e-post og Twitter.

Kravene til innholdskvalitet i sosiale kanaler skjerpes stadig, men ikke alle har tid eller ferdigheter til å lage slående grafikk som får budskapet til å stå ut fra mengden.

Adobe Post er en enkel gratis-app til iOS som gjør det mulig for alle å lage imponerende grafikk med et profesjonelt utseende som gir enda mer oppmerksomhet fra følgere på sosiale medier.

– Vi ser eksempelvis tydelig hvordan grafisk innhold i oppdateringer er helt avgjørende for å få oppmerksomhet på Facebook. Med Adobe Post er det enkelt for både forbrukere og profesjonelle å lage flott grafikk som kombinerer tekst og bilder og som får budskapet tydeligere frem, sier Jes Schyum, nordisk kommunikasjonssjef hos Adobe.

Adobe Post er en del av Adobe Creative Cloud, som også inkluderer prisbelønte apper som f.eks. Adobe Voice for å lage animerte videoer og Adobe Slate for konvertering av ord og bilder til elegant utformet webinnhold.

Noen av funksjonene i Adobe Post er:

· Inspiration Wall lar deg raskt og enkelt komme i gang med maler laget for sosial deling
· Design Filters forvandler bilder og tekst til design med profesjonelt preg, med noen få klikk
· Magi Text lar deg automatisk tilføre akkurat den fontstilen som passer ditt design best
· Auto Recolor hjelper deg å velge de beste fargekombinasjonene, uten behov for designerfaring
· Premium Fonts & Shapes er valgt ut og kuratert av profesjonelle designere for å passe enhver anledning og til få grafikken til virkelig å skille seg ut. Design lagres automatisk, slik at de kan gjenbrukes og mikses dem med nye bilder og tekster.

Pris og tilgjengelighet
Adobe Post for iPhone er gratis og kan lastes ned i App Store. Bilder kan deles med emneknaggen #madewithpost. Du kan lese mer om appen på denne bloggen.

Les videre

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Her er årets Pantonefarge!

Pantone Color Institute har valgt Mocha Mousse som årets Pantone-farge i 2025.
PTN_COY_Hero_Primary_Cropping_1920x1080_2024-0911

Glade vinnere av Packnorth Award

Den 23 oktober var det dags for prisutdeling i Packnorth Award 2024. Det skjedde på Packaging Plaza på Scanpack. 11 glade pristakere kunne høste ære, diplom, sjampanje og blomster.
IMGL5166

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Siste nytt

Messe-titt: DTF-bølgen rullet inn

Siden DTF-teknologien (direct-to-film) ble lansert for noen år siden, har det gått rake veien oppover. På Sign, Print & Promotion var det flere utstillere som viste såvel DTF-printere som transferproduksjon.
DTF kollage

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3