Forsterket produkt med AR

PUBLISERT: 5 januar 2016
OPPDATERT: 5 januar
Kalenderens forside
Kalenderens forside

Agfa Graphics slipper hvert år en kalender for sine kunder. Men i år tar de trykket ett skritt lenger og inkorporerer AR, augmented reality.

Årets kalender går under navnet A year of tempting plates, hvilket både henspiller på foretakets trykkplater og temaet for kalenderen: matretter.

Kalenderen er, som alltid, produsert med topp moderne trykkteknikker og materiale. All prepress er gjort med foretakets egne løsninger, med Apogee-arbeidsflyten, Azuras kjemifrie plater, Avalons platesetter og Sublimas screeningprogram. Kalenderen ble deretter trykt på høykvalitetspapir fra Igepa, bortsett fra ett av bladene, som ble trykt på Agfas egne synaps-materiale.

En stor forskjell i år er at Agfa har lagt inn AR i kalenderen, hvilket innebærer at man, ved hjelp av Agfa Graphics AR-app, får se en video om hvordan matretten lages når man skanner inn siden.

Vi velger oss april!
Vi velger oss april!

Les videre

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

Packnorth Award 2024 er åpen – nå med flere nyheter

For fjerde gang arrangeres Packnorth Award-konkurransen av Packnews og med Scanpack som partner. I dag 1. februar er påmeldingssiden åpnet. Årets konkurranse byr på nyheter.
Scen-Scanpack-2022

Årets Pantonefarge

"En koselig ferskentone som ligger mellom rosa og oransje", årets Pantone-farge 2024 er Peach Fuzz. Den beskrives som varm og myk med en vintage følelse samtidig som den har en moderne stemning. For 25. gang er Årets Pantone-farge kåret og denne gangen er det en fløyelsmyk ferskentone.
Pantone-2024-3-1024x683

Canon + MUNCH = sant

Som en del av en utstilling i MUNCH har den bosniskfødte kunstneren Admir Batlak fått lov til å arbeide både i Edvard Munchs atelier på Ekely og på Canons Image Factory for å lage en installasjon "i knekken".
Admir_IF

Siste nytt

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12