Forsterket produkt med AR

PUBLISERT: 5 januar 2016
OPPDATERT: 5 januar
Kalenderens forside
Kalenderens forside

Agfa Graphics slipper hvert år en kalender for sine kunder. Men i år tar de trykket ett skritt lenger og inkorporerer AR, augmented reality.

Årets kalender går under navnet A year of tempting plates, hvilket både henspiller på foretakets trykkplater og temaet for kalenderen: matretter.

Kalenderen er, som alltid, produsert med topp moderne trykkteknikker og materiale. All prepress er gjort med foretakets egne løsninger, med Apogee-arbeidsflyten, Azuras kjemifrie plater, Avalons platesetter og Sublimas screeningprogram. Kalenderen ble deretter trykt på høykvalitetspapir fra Igepa, bortsett fra ett av bladene, som ble trykt på Agfas egne synaps-materiale.

En stor forskjell i år er at Agfa har lagt inn AR i kalenderen, hvilket innebærer at man, ved hjelp av Agfa Graphics AR-app, får se en video om hvordan matretten lages når man skanner inn siden.

Vi velger oss april!
Vi velger oss april!

Les videre

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Her er årets Pantonefarge!

Pantone Color Institute har valgt Mocha Mousse som årets Pantone-farge i 2025.
PTN_COY_Hero_Primary_Cropping_1920x1080_2024-0911

Glade vinnere av Packnorth Award

Den 23 oktober var det dags for prisutdeling i Packnorth Award 2024. Det skjedde på Packaging Plaza på Scanpack. 11 glade pristakere kunne høste ære, diplom, sjampanje og blomster.
IMGL5166

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01