07 Media investerer tungt i Ricoh digitallinjer

PUBLISERT: 10 februar 2016
OPPDATERT: 10 februar

Flaggskipet Ricoh Pro C9110 og lillebror Pro C7110 er på vei til Oslo

«Produktivitet, trykkformat, kvalitet og referansekunder som produserer på tilsvarende maskiner, var de viktigste årsakene til at vi til slutt valgte Ricoh. Prosessen med testkjøringer og kvalitetskontroll har pågått i ca. 6 måneder og har vært grundig», forteller Knut Strøm, leder for 07 Xpress.

«Vi er svært stolte07 investerer_ bilde_2 over at 07 Media som er et av de ledende mediehus i Skandinavia, velger å satse på Ricoh», sier Kurt Bye, Sales Manager Production Print i Ricoh.

Produktivitet og hastighet
Ricoh sitt nye flaggskip Pro C9110 (130 sider), eller Andromeda, har et anbefalt gjennomsnittsvolum på én million trykk per måned, men håndterer fint opptil 1,8 millioner trykk per måned. Maskinen kjører tosidig bannerformat, noe som forenkler produksjonen av liggende A4-stiftede hefter og 6-sider A4-brosjyrer. Begge maskinene har kjølesystemer i fargeverkene og senker ikke hastigheten ved trykk av høyere gramvekter. 07 Media velger Ricoh Pro C9110 og Pro C 7110X som er den siste generasjon digitaltrykkmaskiner. «De første maskinene vil være i drift i løpet av kort tid», forteller Roy Sørensen, Key Account Manager Production Print i Ricoh Norge.

Om 07 Media
07 Media har vært i bransjen siden 1940-tallet og er et av de ledende mediehus og et av Skandinavias største arktrykkerier. 07 ble etablert som selskap i 2007 (derav navnet 07) og er bygget opp rundt flere veletablerte virksomheter innenfor områdene grafisk produksjon, webpublisering, kommunikasjon og design. De første virksomhetene som var med på å etablere 07, var PDC Tangen, GAN Grafisk, GAN Media og Krone Trykk. 07 Media kan dermed vise til en historie i bransjen som går tilbake til 1940-tallet. Siden etableringen i 2007 har en rekke selskaper blitt innlemmet i konsernet. Hovedkontoret ligger på Løren i Oslo. 07 Media har også virksomhet på Aurskog, i Kristiansand, Moss, Tønsberg og Valdres og har ca. 250 ansatte totalt.

Om Ricoh
Ricoh er en global teknologivirksomhet som spesialiserer seg innen utskrifts- og dokumentløsninger, visuelle kommunikasjonsløsninger, produksjonsutskrift samt et bredt spekter av IT-tjenester og løsninger. Ricoh tilbyr komplette informasjons- og kommunikasjonsløsninger som gir effektivitetsgevinster for våre kunder. Ricoh-konsernet har hovedkontor i Tokyo, og driver virksomhet i mer enn 200 land og regioner med over 100 000

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324