LO Media lykkes med off-line ferdiggjøring

LO Media har nå kjørt Plockmatic BM 500 i 9 måneder og er godt fornøyde.

lo media bildeIMG_3383 BM 250 system clipped (002)

LO Media ville effektivisere produksjonen sin og fant fort ut at det var på ferdiggjøringen med stift og fals de kunne gjøre noen grep.

Plockmatic system 500 består av 2 høykapasitets matere, rille og skjærefunksjon på 3 sider, stift og false enhet samt enhet for firkantrygg. Etter litt tid fant de løsningen og tok avgjørelse på å anskaffe et Plockmatic BM 500  stift og false system.

-Vi følte raskt at vi hadde investert i det vi lenge hadde drømt om. Maskinen har på alle mulige måter innfridd våre forventinger. Vi kunne til og med kjøre trykksaker som vi tidligere måtte sende ut på grunn av høyere kapasitet på antall sider, og mange ganger kunne dette være applikasjoner som måtte liminnbindes. Oppdragsgiverne våre godtok også ved flere tilfeller at vi kunne levere stift og fals fremfor liminnbinding. I dag stifter og falser vi opp til 200 sider med en flott finish, sier Erik Berg Olsen i LO Media

I dag produserer den grafiske bedriften på 2 stk. Canon fargemaskiner og 1 stk Canon svart hvit rett i Stacker. Kun en stk. BM 500stift og falseløsning takler denne produksjonen.
LO Media

Med over 9000 000 medlemmer organisert i 24 fagforbund, er Landsorganisasjonen (LO) Norges desidert største arbeidstakerorganisasjon. Dette er LO Medias marked. Crossmedia og web2print har effektivisert og forenklet kommunikasjonen til organisasjonen. –Tilhørigheten til LO er på ingen måte en sovepute for oss. Vi må hver dag bevise at vi er konkurransedyktig, sier produksjonssjef Lars Langbo i LO Media til Sign&Print.

Mange reklame- og kommunikasjonsmiljøer vil gjerne ha oppdrag for arbeiderbevegelsen. Det gjør at LO Media hele tiden må ligge langt fremme i utviklingen av nye tjenester og produkter.

Web2Print-tilbudet var på lufta for fem år siden. I dag administrerer de 12 portaler for fagforeningene og fylkes og kommunepartiene.  Her kommer det fortløpende bestillinger på valgkampmateriell, brosjyrer, rapporter og andre trykksaker som er viktige for medlemmene.

-Vi er helt usynlige for kundene. Vi sørger for flyt og kvalitet. Kundene seg bare produktene og konseptene, sier Lars Langbo. LO Media selger inn helt ferdige portaler og legger inn de relevante produktene. Langbo og hans medarbeidere reiser rundt og instruerer brukerne, slik at tilbudet blir mest mulig effektivt og gir ønsket resultat.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: