LO Media lykkes med off-line ferdiggjøring

PUBLISERT: 10 februar 2016
OPPDATERT: 10 februar

LO Media har nå kjørt Plockmatic BM 500 i 9 måneder og er godt fornøyde.

lo media bildeIMG_3383 BM 250 system clipped (002)

LO Media ville effektivisere produksjonen sin og fant fort ut at det var på ferdiggjøringen med stift og fals de kunne gjøre noen grep.

Plockmatic system 500 består av 2 høykapasitets matere, rille og skjærefunksjon på 3 sider, stift og false enhet samt enhet for firkantrygg. Etter litt tid fant de løsningen og tok avgjørelse på å anskaffe et Plockmatic BM 500  stift og false system.

-Vi følte raskt at vi hadde investert i det vi lenge hadde drømt om. Maskinen har på alle mulige måter innfridd våre forventinger. Vi kunne til og med kjøre trykksaker som vi tidligere måtte sende ut på grunn av høyere kapasitet på antall sider, og mange ganger kunne dette være applikasjoner som måtte liminnbindes. Oppdragsgiverne våre godtok også ved flere tilfeller at vi kunne levere stift og fals fremfor liminnbinding. I dag stifter og falser vi opp til 200 sider med en flott finish, sier Erik Berg Olsen i LO Media

I dag produserer den grafiske bedriften på 2 stk. Canon fargemaskiner og 1 stk Canon svart hvit rett i Stacker. Kun en stk. BM 500stift og falseløsning takler denne produksjonen.
LO Media

Med over 9000 000 medlemmer organisert i 24 fagforbund, er Landsorganisasjonen (LO) Norges desidert største arbeidstakerorganisasjon. Dette er LO Medias marked. Crossmedia og web2print har effektivisert og forenklet kommunikasjonen til organisasjonen. –Tilhørigheten til LO er på ingen måte en sovepute for oss. Vi må hver dag bevise at vi er konkurransedyktig, sier produksjonssjef Lars Langbo i LO Media til Sign&Print.

Mange reklame- og kommunikasjonsmiljøer vil gjerne ha oppdrag for arbeiderbevegelsen. Det gjør at LO Media hele tiden må ligge langt fremme i utviklingen av nye tjenester og produkter.

Web2Print-tilbudet var på lufta for fem år siden. I dag administrerer de 12 portaler for fagforeningene og fylkes og kommunepartiene.  Her kommer det fortløpende bestillinger på valgkampmateriell, brosjyrer, rapporter og andre trykksaker som er viktige for medlemmene.

-Vi er helt usynlige for kundene. Vi sørger for flyt og kvalitet. Kundene seg bare produktene og konseptene, sier Lars Langbo. LO Media selger inn helt ferdige portaler og legger inn de relevante produktene. Langbo og hans medarbeidere reiser rundt og instruerer brukerne, slik at tilbudet blir mest mulig effektivt og gir ønsket resultat.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324