Skilt- og dekorforeningen satser faglig

PUBLISERT: 11 februar 2016
OPPDATERT: 21 mars

-Jeg er veldig godt fornøyd med medlemsutviklingen i Skilt -og Dekorforeningen. Etter Sign&Print-messen har vi fått flere nye medlemmer. Nå ser vi frem til en faglig interessant årskonferanse på Farris Bad i Larvik 8. og 9. april, sier foreningens leder Jan Gunnar Fjeldberg.

Han forteller at rekrutteringen til foreningen løsnet etter deltagelsen på Sign&Print-messen på Hellerudsletta i 2014.Forenignen har 70 medlemmer og målet er 15 nye medlemmer i løpet av 2016.  I tillegg har foreningen også utviklet seg blant annet når det gjelder kommunikasjon ut til medlemmene. En betydelig seier for foreningen er at man nå har fått på plass en mesterutdannelse som ble godkjent sent i fjor høst. Nå skal en lærerplan ut til høring.

Jan-Gunnar-FjeldbergÅrskonferansen

Ett sentralt tema på konferansen er hvordan butikkutviklere tenker om fremtidens butikk-konsepter. Hvordan et godt design kan gi gode kjøpsopplevelser. Skilt og Dekormedlemmer er ofte involvert i utformingen av butikker. Sigurd H. Sørensen fra Retail Consult tar for seg temaet: Butikken som salgs- og kommunikasjonskanal.

Et svært nyttig foredrag som vil ta for seg kundenes kjøpsatferd i butikken, og som kombinerer faglig innhold med bilder fra ulike faghandelsbransjer. Hva skjer nasjonalt og internasjonalt innenfor dette området?

Et annet aktuelt område er utviklingen for digitale skilt, utendørs og innendørs monitorer og display basert på digital plattform. Det står Livecom Europa as for. Selskapet har sitt hovedkontor for Europa. Der har de produksjon, service, utvikling, lager og utstilling av skjermer. Med 16 års erfaring med LED teknologien i Norge er Livecom Norges største tilbyder av LED-teknolog

-På vårt høstseminar stiftet vi bekjentskap med Vanja Konradsen hvor hun snakket om ledelse, strategi og motivasjon. Det var så populært at vi gjentar suksessen. Hun vil ta opp temaet: Ta en synlig posisjon i ditt marked. Har din bedrift en plan med mål for fremtiden? Vanja har 17 års erfaring med kjededrift og 6 år innen prestasjonskultur, lederutvikling og salgstrening. I dag jobber hun med endring og forbedring i kjeder og organisasjoner samt med utvikling av enkeltpersoner, forteller Jan Gunnar Fjeldberg.

Les videre

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

For få utdannes – "Situasjonen begynner å bli kritisk"

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Stibo kjøper trykkeri ut av konkursbo

Danske Stibo Completes administrerende direktør Søren Henriksen forklarer i et intervju med Sign & Print hva dette vil bety.
Soren-Henriksen

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie