Skilt og Dekor: LiveCom inviterer til samarbeid

LiveCom Briskeby stadionNy teknologi utfordrer skilt- og dekor-bransjen. LiveCom i Trondheim er Norges største og en av Europas ledende utviklere av kommunikasjonsløsninger basert på led-teknologi. Nå byr de på samarbeid med medlemmene av Skilt- og Dekorforeningen. –Vi vil bidra til at bransjen tar skritt over i den digitale tidsalder, sier Lars Krogstad, salgsansvarlig/daglig leder av LiveCom.

LiveCom har fulgt sine kunder ut i den store verden, og har bygget opp et nettverk av forhandlere i Europa og i land utenfor Europa. Hovedkontoret er i Trondheim hvor det er produksjon, service, utvikling, lager og utstilling av produktene. Bedriften har 17 års praksis med denne teknologien og er sammen med Medialab AS er totalleverandør av innhold, salg og service.

-Vi startet i 2006 med forretningsideen storskjermer med drift og utvikling av systemene bak. Det har gått over all forventning. Noen av løsningene våre er faktisk blitt standarder, sier Lars Krogstad.

LiveCom har et spesielt godt samarbeid med fotball-Norge. Det er få fotballarenaer i Norge som ikke har et LiveCom-produkt. Nå foran fotballsesongen er det travel med service og oppdateringer.

LiveCom har hele tiden hatt et fortrinn fordi de er gode på utvikling. Det er ikke enkelt å patentere – men de har fordelen av å ligge i forkant.

LiveCom Statoil FornebuMange kjøpesentra tar i bruk ledskjermer i sin markedsføring. – Informasjonsflyten går så fort. Markedsføring på digitale flater er i vekst. Kjøpesentra ser at de kan skifte budskap flere ganger i løpet av dagen- for å holde tritt med publikums handlemønster. Systemene våre er brukervennlige og kan enkelt oppdateres av kunden selv.

-Er all produksjon konsentrert i Trondheim?

-Vi har produksjon i Kina, men eier ikke fabrikken, kun noen maskinene. Vi har utviklet dem selv. Samarbeidet med kineserne går godt.

LiveCom/Medialab har seks ansatte i Trondheim og omsetter for rundt 25 millioner kroner i året, og vil øke mye også i 2016 og 2017. Det er et stort marked for produktene. – Vi ser at kunder med tradisjonell skilting ønsker å supplere med ledskjermer. Nå ønsker vi å samarbeide tettere med skilt og dekorbransjen. Vi skal presentere mulighetene vår teknologi gir, på årskonferansen til foreningen. Vi kan hjelpe til i et marked som er nytt, og medlemsbedriftene har lange, gode kunderelasjoner. Vi kan absolutt få til noe sammen, sier Lars Krogstad.

LiveCom har alltid noen prosjekter på gang. De leverte til ungdoms-OL på Lillehammer og til Finnmarksløpet i Alta, og har nettopp fullført leveranser til Spania og Danmark.

Tags: ,
Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *