Skilt og Dekor: LiveCom inviterer til samarbeid

PUBLISERT: 3 mars 2016
OPPDATERT: 3 mars

LiveCom Briskeby stadionNy teknologi utfordrer skilt- og dekor-bransjen. LiveCom i Trondheim er Norges største og en av Europas ledende utviklere av kommunikasjonsløsninger basert på led-teknologi. Nå byr de på samarbeid med medlemmene av Skilt- og Dekorforeningen. –Vi vil bidra til at bransjen tar skritt over i den digitale tidsalder, sier Lars Krogstad, salgsansvarlig/daglig leder av LiveCom.

LiveCom har fulgt sine kunder ut i den store verden, og har bygget opp et nettverk av forhandlere i Europa og i land utenfor Europa. Hovedkontoret er i Trondheim hvor det er produksjon, service, utvikling, lager og utstilling av produktene. Bedriften har 17 års praksis med denne teknologien og er sammen med Medialab AS er totalleverandør av innhold, salg og service.

-Vi startet i 2006 med forretningsideen storskjermer med drift og utvikling av systemene bak. Det har gått over all forventning. Noen av løsningene våre er faktisk blitt standarder, sier Lars Krogstad.

LiveCom har et spesielt godt samarbeid med fotball-Norge. Det er få fotballarenaer i Norge som ikke har et LiveCom-produkt. Nå foran fotballsesongen er det travel med service og oppdateringer.

LiveCom har hele tiden hatt et fortrinn fordi de er gode på utvikling. Det er ikke enkelt å patentere – men de har fordelen av å ligge i forkant.

LiveCom Statoil FornebuMange kjøpesentra tar i bruk ledskjermer i sin markedsføring. – Informasjonsflyten går så fort. Markedsføring på digitale flater er i vekst. Kjøpesentra ser at de kan skifte budskap flere ganger i løpet av dagen- for å holde tritt med publikums handlemønster. Systemene våre er brukervennlige og kan enkelt oppdateres av kunden selv.

-Er all produksjon konsentrert i Trondheim?

-Vi har produksjon i Kina, men eier ikke fabrikken, kun noen maskinene. Vi har utviklet dem selv. Samarbeidet med kineserne går godt.

LiveCom/Medialab har seks ansatte i Trondheim og omsetter for rundt 25 millioner kroner i året, og vil øke mye også i 2016 og 2017. Det er et stort marked for produktene. – Vi ser at kunder med tradisjonell skilting ønsker å supplere med ledskjermer. Nå ønsker vi å samarbeide tettere med skilt og dekorbransjen. Vi skal presentere mulighetene vår teknologi gir, på årskonferansen til foreningen. Vi kan hjelpe til i et marked som er nytt, og medlemsbedriftene har lange, gode kunderelasjoner. Vi kan absolutt få til noe sammen, sier Lars Krogstad.

LiveCom har alltid noen prosjekter på gang. De leverte til ungdoms-OL på Lillehammer og til Finnmarksløpet i Alta, og har nettopp fullført leveranser til Spania og Danmark.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324