Skilt og Dekor: LiveCom inviterer til samarbeid

PUBLISERT: 3 mars 2016
OPPDATERT: 3 mars

LiveCom Briskeby stadionNy teknologi utfordrer skilt- og dekor-bransjen. LiveCom i Trondheim er Norges største og en av Europas ledende utviklere av kommunikasjonsløsninger basert på led-teknologi. Nå byr de på samarbeid med medlemmene av Skilt- og Dekorforeningen. –Vi vil bidra til at bransjen tar skritt over i den digitale tidsalder, sier Lars Krogstad, salgsansvarlig/daglig leder av LiveCom.

LiveCom har fulgt sine kunder ut i den store verden, og har bygget opp et nettverk av forhandlere i Europa og i land utenfor Europa. Hovedkontoret er i Trondheim hvor det er produksjon, service, utvikling, lager og utstilling av produktene. Bedriften har 17 års praksis med denne teknologien og er sammen med Medialab AS er totalleverandør av innhold, salg og service.

-Vi startet i 2006 med forretningsideen storskjermer med drift og utvikling av systemene bak. Det har gått over all forventning. Noen av løsningene våre er faktisk blitt standarder, sier Lars Krogstad.

LiveCom har et spesielt godt samarbeid med fotball-Norge. Det er få fotballarenaer i Norge som ikke har et LiveCom-produkt. Nå foran fotballsesongen er det travel med service og oppdateringer.

LiveCom har hele tiden hatt et fortrinn fordi de er gode på utvikling. Det er ikke enkelt å patentere – men de har fordelen av å ligge i forkant.

LiveCom Statoil FornebuMange kjøpesentra tar i bruk ledskjermer i sin markedsføring. – Informasjonsflyten går så fort. Markedsføring på digitale flater er i vekst. Kjøpesentra ser at de kan skifte budskap flere ganger i løpet av dagen- for å holde tritt med publikums handlemønster. Systemene våre er brukervennlige og kan enkelt oppdateres av kunden selv.

-Er all produksjon konsentrert i Trondheim?

-Vi har produksjon i Kina, men eier ikke fabrikken, kun noen maskinene. Vi har utviklet dem selv. Samarbeidet med kineserne går godt.

LiveCom/Medialab har seks ansatte i Trondheim og omsetter for rundt 25 millioner kroner i året, og vil øke mye også i 2016 og 2017. Det er et stort marked for produktene. – Vi ser at kunder med tradisjonell skilting ønsker å supplere med ledskjermer. Nå ønsker vi å samarbeide tettere med skilt og dekorbransjen. Vi skal presentere mulighetene vår teknologi gir, på årskonferansen til foreningen. Vi kan hjelpe til i et marked som er nytt, og medlemsbedriftene har lange, gode kunderelasjoner. Vi kan absolutt få til noe sammen, sier Lars Krogstad.

LiveCom har alltid noen prosjekter på gang. De leverte til ungdoms-OL på Lillehammer og til Finnmarksløpet i Alta, og har nettopp fullført leveranser til Spania og Danmark.

Les videre

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

Tele Trading får svenske eiere: "Strategisk viktig marked"

Svenske Formac Production utvider sin virksomhet i Norge gjennom oppkjøp av Tele Trading. I forbindelse med kjøpet flytter Formac sitt norske kontor og lager til Notodden.
Formac

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01