Et rocka landsmøte

PUBLISERT: 9 mars 2016
OPPDATERT: 9 mars

Merkelig nok er det ingen som forbinder grafisk bransje med rockemiljøet, men her blir det en endring. Hele landsmøtet i Trondheim 2.og 3. september skal kjenne på rockefoten. Lørdagskvelden fyller grafisk bransje Rockheim- og det er på gang gode innslag av den sorten.

rockheim_3-590x395Det er mange musikalske medlemmer av Grafisk bransjeforening- så det skulle ikke forundre om noen griper gitaren og prøver seg på scenen. Noter dagene for landsmøtet- så får du en opplevelse du neppe vil glemme. Opplegget for årets landsmøte blir noe annerledes. Foruten Rockheim, så starter vi torsdagen med en uformell samling for alle som kommer dagen før åpningen fredag.

Festmiddagen på åpningsdagen, er tradisjon. Den vil ingen rokke ved. Men etterpå, samles de i kjelleren på landsmøtehotellet Radisson Blue Royal Garden hvor en DJ skal legge forsamlingen i trening til møtet med Rockheim kvelden etter.

Faglig tema gjennom hele landsmøtet vil være markedsføring. Det blir lagt inn en bedriftsbesøk også.

Etter påske blir det lagt ut påmeldingsmuligheter.

LITT OM ROCKHEIM:

Rockheim danner grunnlag for opplevelser og fortellinger som gir økt innsikt i musikk, mennesker, kultur og samfunnet rundt oss. Bak museumskulissene foregår det både arkivering, forskning og forvaltning av norsk musikkhistorisk materiale.

Rockheims faste utstilling er lagt opp som en reise gjennom nyere norsk musikk- og kulturhistorie, fordelt på 1320 kvadratmeter. Her beveger du deg fra tiår til tiår, fra 1950-tallets gryende ungdomskultur til dagens digitale mediemangfold. I utstillingen løftes band, artister og bransje frem i lys av de ulike tiårenes kulturhistorie.

Vi har laget en utstilling der brukeren selv utløser avspilling og visning av forskjellige media; lyd, bilde og video. Dermed blir hvert besøk i den faste utstillinga en ny opplevelse.

Utstillinga består også av en mengde unike gjenstander som har hatt betydning i den norske rock- og pophistorien. Live-spilling er rockens kjerne. Derfor har vi bygget en profesjonell scene med utstyr og teknikk på absolutt toppnivå, med en kapasitet på 350 hoder i salen. Konsertaktiviteten vil knyttes opp mot museets utstillinger og andre aktiviteter. Scenen vil også brukes som konferansesal, og er Rockheims største arena for seminarer og undervisning.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324