Et rocka landsmøte

PUBLISERT: 9 mars 2016
OPPDATERT: 9 mars

Merkelig nok er det ingen som forbinder grafisk bransje med rockemiljøet, men her blir det en endring. Hele landsmøtet i Trondheim 2.og 3. september skal kjenne på rockefoten. Lørdagskvelden fyller grafisk bransje Rockheim- og det er på gang gode innslag av den sorten.

rockheim_3-590x395Det er mange musikalske medlemmer av Grafisk bransjeforening- så det skulle ikke forundre om noen griper gitaren og prøver seg på scenen. Noter dagene for landsmøtet- så får du en opplevelse du neppe vil glemme. Opplegget for årets landsmøte blir noe annerledes. Foruten Rockheim, så starter vi torsdagen med en uformell samling for alle som kommer dagen før åpningen fredag.

Festmiddagen på åpningsdagen, er tradisjon. Den vil ingen rokke ved. Men etterpå, samles de i kjelleren på landsmøtehotellet Radisson Blue Royal Garden hvor en DJ skal legge forsamlingen i trening til møtet med Rockheim kvelden etter.

Faglig tema gjennom hele landsmøtet vil være markedsføring. Det blir lagt inn en bedriftsbesøk også.

Etter påske blir det lagt ut påmeldingsmuligheter.

LITT OM ROCKHEIM:

Rockheim danner grunnlag for opplevelser og fortellinger som gir økt innsikt i musikk, mennesker, kultur og samfunnet rundt oss. Bak museumskulissene foregår det både arkivering, forskning og forvaltning av norsk musikkhistorisk materiale.

Rockheims faste utstilling er lagt opp som en reise gjennom nyere norsk musikk- og kulturhistorie, fordelt på 1320 kvadratmeter. Her beveger du deg fra tiår til tiår, fra 1950-tallets gryende ungdomskultur til dagens digitale mediemangfold. I utstillingen løftes band, artister og bransje frem i lys av de ulike tiårenes kulturhistorie.

Vi har laget en utstilling der brukeren selv utløser avspilling og visning av forskjellige media; lyd, bilde og video. Dermed blir hvert besøk i den faste utstillinga en ny opplevelse.

Utstillinga består også av en mengde unike gjenstander som har hatt betydning i den norske rock- og pophistorien. Live-spilling er rockens kjerne. Derfor har vi bygget en profesjonell scene med utstyr og teknikk på absolutt toppnivå, med en kapasitet på 350 hoder i salen. Konsertaktiviteten vil knyttes opp mot museets utstillinger og andre aktiviteter. Scenen vil også brukes som konferansesal, og er Rockheims største arena for seminarer og undervisning.

Les videre

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Fresnyhet fra Kimla hos Alvøen

Alvøen selger fra før av to frese- og skjæremaskiner fra polske Kimla, som begge har industrien som hovedmålgruppe. Nå lanseres en CNC-fres som er rettet mot skilt- og messebransjen.
alvoen_kimla_bpfm_webb

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong