Flisa Trykkeri opplever en god start de første månedene av 2016, med en vekst i papirforbruket på 15 prosent. Det kommer etter at bedriften økte omsetningen i fjor med 10 prosent til 47,6 millioner kroner og et forbruk på 450 tonn papir.
-Vi er godt fornøyde med starten på året. Mens satsningen på internett og digitale løsninger ser ut til å flate ut, er det en markant økning i papirbasert kommunikasjon, sier daglig leder og rådgiver Per-Otto Sletten.
Flisa Trykkeri satser bredt, og det gir resultater. De siste årene er det investert i nytt utstyr som bidrar til effektiv produksjon. Blant annet har de mye glede av laserskjæring og gravering av trykksaker.
I fjor var det kreative tjenester og tilliggende leveranser rundt trykksaker som økte mest. Flisamerker også interesse for bokproduksjon.
-En annen ting er at rådgiverfunksjonen vår får stadig større betydning. Kunden leter etter de beste løsningene, og da er det viktig at vi bruker vår kunnskap til å finne frem til det som gir størst effekt, sier Sletten.
Bedriften satser på kompetansebygging, og har ansatt flere med høyere utdannelse. Blant annet har bedriften fire dyktige programmerere, blant annet en med doktorgrad.
Den «itte akkurat urbane» beliggenheten til Flisa Trykkeri er ikke til hinder for å nå frem til betydelige kunder. Nylig valgte Scandic Hotels, som er Norges største hotellkjede med hele 90 hoteller, Flisa Trykkeri som sitt Xpressbyrå ut mot hotellene!
-Dette er vi selvsagt veldig stolte over og vi har allerede gode erfaringer med dette samarbeidet. Enten det gjelder tekst til annonser, bannerannonser, plakater, menyer eller mobile løsninger. Vår breddekompetanse i Flisa Media og gode løsninger var utslagsgivende, sier Per-Otto Sletten.
Her kan du oppleve laserproduksjonen til Flisa