Flisa Trykkeri: Markant økning på papirbruk

PUBLISERT: 17 mars 2016
OPPDATERT: 17 mars

Per otto SlettenFlisa Trykkeri opplever en god start de første månedene av 2016, med en vekst i papirforbruket på 15 prosent. Det kommer etter at bedriften økte omsetningen i fjor med 10 prosent til 47,6 millioner kroner og et forbruk på 450 tonn papir.

-Vi er godt fornøyde med starten på året. Mens satsningen på internett og digitale løsninger ser ut til å flate ut, er det en markant økning i papirbasert kommunikasjon, sier daglig leder og rådgiver Per-Otto Sletten.

Flisa Trykkeri satser bredt, og det gir resultater. De siste årene er det investert i nytt utstyr som bidrar til effektiv produksjon. Blant annet har de mye glede av laserskjæring og gravering av trykksaker.

I fjor var det kreative tjenester og tilliggende leveranser rundt trykksaker som økte mest. Flisamerker også interesse for bokproduksjon.

-En annen ting er at rådgiverfunksjonen vår får stadig større betydning. Kunden leter etter de beste løsningene, og da er det viktig at vi bruker vår kunnskap til å finne frem til det som gir størst effekt, sier Sletten.

Bedriften satser på kompetansebygging, og har ansatt flere med høyere utdannelse. Blant annet har bedriften fire dyktige programmerere, blant annet en med doktorgrad.

Flisa og påskeharenDen «itte akkurat urbane» beliggenheten til Flisa Trykkeri er ikke til hinder for å nå frem til betydelige kunder. Nylig valgte Scandic Hotels, som er Norges største hotellkjede med hele 90 hoteller, Flisa Trykkeri som sitt Xpressbyrå ut mot hotellene!

-Dette er vi selvsagt veldig stolte over og vi  har allerede gode erfaringer med dette samarbeidet. Enten det gjelder tekst til annonser, bannerannonser, plakater, menyer eller mobile løsninger. Vår breddekompetanse i Flisa Media og gode løsninger var utslagsgivende, sier Per-Otto Sletten.

Her kan du oppleve laserproduksjonen til Flisa

 

Les videre

Veien til Norges største grafiske produksjonshus

Merkur Grafisk har det siste året vokst betraktelig gjennom fire oppkjøp. I april 2025 flytter samtlige av selskapene inn i splitter nye lokaler på Langhus, like utenfor Oslo. Sign&Print har intervjuet daglig leder Kjetil Sjøeng om veien dit og hva Merkur 2.0 kommer til å innebære.
Merkur kollage

Mutoh nytt varemerke hos Marabu Scandinavia

Marabu Scandinavia blir forhandler for Mutoh. Dette skal utfylle og styrke det selskapet allerede har i sin portefølje, ikke minst når det gjelder øko-solvent-skrivere, rull til rull.
Mutoh-Marabu-1024x683

XSYS kjøper MacDermid

XSYS, en global leverandør av integrerte løsninger for flexo-, boktrykk- og prepressindustrien, kunngjør at de har inngått en endelig avtale med Element Solutions Inc om å kjøpe visse deler som eies av dem.
xsys

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

Siste nytt

Nytt nummer av Sign & Print ute nå

Det nye nummeret av magasinet Sign & Print har nå forlatt trykkeriet og er på vei ut til grafiske bedrifter i hele Norge.
Magasinet

Schur viser ny printerteknikk som erstatter etiketter

Den danske emballasjegiganten Schur har utviklet en trykkteknikk som kan eliminere behovet for etiketter. Den ble vist på Sign Print & Pack-messen i Odense, Danmark.
Schur-kollage-768x500

"Kjempesuksess" for Canons Arena24

Den 4. og 5. september ble Canons hovedkontor i Oslo forvandlet til en dynamisk møteplass for selskapets kunder, partnere og medarbeidere: Canon Arena24. Med 18 faglige sesjoner og tre parallelle foredragsspor, kunne deltakerne fordype seg i temaer som blant annet dokumenthåndtering, kunstig intelligens, IT-sikkerhet og økonomi.
Canon Arena 24-71

Veien til Norges største grafiske produksjonshus

Merkur Grafisk har det siste året vokst betraktelig gjennom fire oppkjøp. I april 2025 flytter samtlige av selskapene inn i splitter nye lokaler på Langhus, like utenfor Oslo. Sign&Print har intervjuet daglig leder Kjetil Sjøeng om veien dit og hva Merkur 2.0 kommer til å innebære.
Merkur kollage