Flisa Trykkeri: Markant økning på papirbruk

PUBLISERT: 17 mars 2016
OPPDATERT: 17 mars

Per otto SlettenFlisa Trykkeri opplever en god start de første månedene av 2016, med en vekst i papirforbruket på 15 prosent. Det kommer etter at bedriften økte omsetningen i fjor med 10 prosent til 47,6 millioner kroner og et forbruk på 450 tonn papir.

-Vi er godt fornøyde med starten på året. Mens satsningen på internett og digitale løsninger ser ut til å flate ut, er det en markant økning i papirbasert kommunikasjon, sier daglig leder og rådgiver Per-Otto Sletten.

Flisa Trykkeri satser bredt, og det gir resultater. De siste årene er det investert i nytt utstyr som bidrar til effektiv produksjon. Blant annet har de mye glede av laserskjæring og gravering av trykksaker.

I fjor var det kreative tjenester og tilliggende leveranser rundt trykksaker som økte mest. Flisamerker også interesse for bokproduksjon.

-En annen ting er at rådgiverfunksjonen vår får stadig større betydning. Kunden leter etter de beste løsningene, og da er det viktig at vi bruker vår kunnskap til å finne frem til det som gir størst effekt, sier Sletten.

Bedriften satser på kompetansebygging, og har ansatt flere med høyere utdannelse. Blant annet har bedriften fire dyktige programmerere, blant annet en med doktorgrad.

Flisa og påskeharenDen «itte akkurat urbane» beliggenheten til Flisa Trykkeri er ikke til hinder for å nå frem til betydelige kunder. Nylig valgte Scandic Hotels, som er Norges største hotellkjede med hele 90 hoteller, Flisa Trykkeri som sitt Xpressbyrå ut mot hotellene!

-Dette er vi selvsagt veldig stolte over og vi  har allerede gode erfaringer med dette samarbeidet. Enten det gjelder tekst til annonser, bannerannonser, plakater, menyer eller mobile løsninger. Vår breddekompetanse i Flisa Media og gode løsninger var utslagsgivende, sier Per-Otto Sletten.

Her kan du oppleve laserproduksjonen til Flisa

 

Les videre

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

Tele Trading får svenske eiere: "Strategisk viktig marked"

Svenske Formac Production utvider sin virksomhet i Norge gjennom oppkjøp av Tele Trading. I forbindelse med kjøpet flytter Formac sitt norske kontor og lager til Notodden.
Formac

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01