Trykkpartner AS etter vellykket flytting

PUBLISERT: 7 april 2016
OPPDATERT: 7 april

Trykkpartner Ivar og StigMed nye lokaler, effektivisering av arbeidsflyt og nytt utstyr tar Trykkpartner AS i Trondheim utfordringene som totalleverandør på strak arm. Daglig leder Ivar J. Moe måtte for første gang notere seg et underskudd i flytteåret 2015, men nå er det full fart. Omsetningen ligger på rundt 60 millioner i året. 

Eierne av Trykkpartner, styreleder Stig E. Pedersen og daglig leder Ivar J. Moe, har bidratt til konsolideringen i grafisk bransje i Norge. Det startet med oppkjøpet av Lade Offset i 2006, i 2009 ble Grytting i Orkanger en del av Trykkpartner og i 2014 overtok de PK Trykk. Bedriften har nå 28 medarbeidere.

-Den organiske veksten har gitt oss et stadig større kundegrunnlag og har også bidratt til å bygge kompetanse, sier Ivar J. Moe.

trykkpartner 2Trykkpartner-eierne ser optimistisk på fremtiden. De legger ikke skjul på at de alltid er åpen for en prat med kolleger i bransjen som vurderer å fusjonere for å ta et sterkere grep om markedene.

Flyttingen i fjor til et 2 500 kvadratmeter stort produksjonslokale har vist seg å være vellykket, selv om det tok en del oppmerksomhet bort fra salgsarbeidet. Gevinsten er at de har god arbeidsflyt med topp moderne, effektive produksjonslinjer.

Samtidig ble det installert en nye Heidelberg åtte farger, 70/100, en kjemifri CTP, en Arizona plotter og et Horizon fresebord. Fra tidligere har Trykkpartner en digital produksjonslinje baserte på Canons løsninger. En Nexpress 36/91 med inline gullpreging og lakk samt et par plottere er også flittig i bruk. Bedriften kjører også skift på en firefarger 52 format trykkmaskin.

Trykkpartner har en meget effektiv førtrykkavdeling med tre medarbeidere

-Med den maskinparken vi har nå, kan vi lage flere nye produkter. Det finnes nesten ikke begrensninger. Vi kan produsere en plakat eller 30 000 kataloger. Vi kan trykke på alle slags materialer – også vann. En medarbeider presenterte oss en skål med vann hvor logoen var preget på vannflaten, sier Ivar J. Moe.

trykkpartner 1Siden 1992 har Trykkpartner vokst oss til å bli Midt-Norges største trykkeri. Med et av landets aller bredeste og mest allsidige tjenestespekter, er de absolutt å betegne som en totalleverandør. Bedriften har en sammensatt kompetanse bestående av rådgivning innen grafisk produksjon, trykking, hurtigtrykk, print i store formater, distribusjon, skilting og ferdiggjøring.

-Vi er opptatt av å jobbe sammen med kunden for å finne de beste og mest kostnadseffektive løsningene innen både produksjon og distribusjon. Vi kjører komplekse produksjoner «in-house», og leverer materiell for store bedrifter til flere landsdekkende kampanjer. Effektiviteten og fleksibilitetene i måten vi arbeider på, gjør oss i stand til å levere prisgunstige løsninger – også på mindre jobber.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324