Lyche styrker salget

PUBLISERT: 14 april 2016
OPPDATERT: 14 april

-Savnet av det grafiske miljøet ble vel for stort, sier Terje Løken med et stort smil. Han var tidligere administrerende direktør i Bong Norge. Etter ett år som seniorkonsulent i Mercuri International, har han denne uken inntatt stolen som salgsdirektør i Lyche Konvolutt AS med hovedsete i Drammen.

Terje og IsoTerje Løken som har arbeidet i grafisk bransje siden 1988, tar fatt i et selskap som er mer enn konvolutter. – Kjerneproduktene er fortsatt konvolutter og trykk, men jeg ser et betydelig potensial for leveranser av grafisk papir, profileringsartikler, messeutstyr, beachflagg, blokker og penner. Vi har et bredt produktspekter som våre langvarige kundeforbindelser har behov for, sier Terje Løken.

Han er i gang med salget. Han kjenner markedet og kundene. Hele han er begeistret for de nye utfordringene. Lyche Konvolutt er godt posisjonert med solide eiere; KuvertTeamet AB i Sverige, Mayer Kuvert, Tyskland er de mest vellykkede innenfor konvoluttbransjen i Europa. Mayer Kuvert er desidert størst på konvoluttproduksjon. Lyche Konvolutt AS og KuvertTeam AB er en del av Mayer Kuvert Network, Europas største privateide konvoluttselskap.

Patrik Sjölin, en av grunnleggerne av KuvertTeam, er administrerende direktør også for Lyche Konvolutt.

KuvertTeam AB er store i Sverige på profileringsprodukter med et produksjonsareal og lager på 9000 kvadratmeter.  Lyche Konvolutt og KuvertTeam har tilsammen 110 medarbeidere (25 i Drammen) og har en omsetning på over 200 millioner kroner.

-Jeg har hatt en fin periode i Mercuri, med mange morsomme oppdrag blant annet innenfor salgstrening og analyse, men når muligheten i Lyche bød seg, var jeg ikke i tvil. Jeg trives veldig godt i det grafiske miljøet, sier Terje Løken.

Terje_Margrethe og Harald og logoHan startet sin grafiske karriere som markedssjef i Tønsberg Papirindustri, administrerende direktør fra 2003. Da kom han fra shipping og eksportindustri.

Terje Løken er økonom og har lederutdannelse fra IMD i Lausanne, Sveits. Terje har i en rekke år hatt tillitsverv i Grafisk bransjeforening, og representerte NHO i tarifforhandlingene for kartonasjeoverenskomsten.  I tre år var Terje Løken styreleder for Grafisk bransjeforening Øst.

Les videre

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

Tele Trading får svenske eiere: "Strategisk viktig marked"

Svenske Formac Production utvider sin virksomhet i Norge gjennom oppkjøp av Tele Trading. I forbindelse med kjøpet flytter Formac sitt norske kontor og lager til Notodden.
Formac

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01