Grafisk bransjeforening Vest, Print Power Norge og Bergen Salg- og Reklameforening samarbeider om et frokostmøte 27. april på Radisson Blue Royal Bergen. Staffan Hultèn skal snakke om effekten av markedsføring på papir og i digitale kanaler. 170 er påmeldt til nå.
Staffan er grunnlegger av Research & Analysis of Media (RAM), en av Europas fremste eksperter på kommersielle medier. RAM arbeider med rundt 1000 mediehus i 19 land primært for å måle effekten av kommersiell og redaksjonell kommunikasjon i print, nett, mobil og bevegelig bilde. Han vil vise eksempler på hva som virker og ikke minst hva man bør unngå. Resultatene kan være overraskende for mange!
Statistikken lyver ikke. Aviser og magasiner taper annonseinntekter til digitale kanaler men likevel blir det satset på DM og uadressertreklame av store og små virksomheter. Mediemangfoldet gjør det stadig vanskeligere for budskapsformidlere å velge den mest effektive kanalen og formen som når ut til markedet og skaper verdier.