Arctic Paper med kampanje for pasjon for papiret

PUBLISERT: 20 april 2016
OPPDATERT: 20 april

paperpassionArctic Paper, leverandør av papirtyper til den grafiske bransjen har nettopp lansert en kampanje på sosiale medier med det for øye å formidle papirets fortreffelighet.

Mye av det som skapes i verden har en gang startet med et blankt papirark. Hustegninger, kunstverk, sangtekster og romaner, på alt fra servietter til lerreter og kollegieblokker. Nå starter Arctic Paper en kampanje med målet å inspirere mennesker og la dem se mulighetene med papir som arbeidsverktøy.

Kampanjen heter ”Paper Passion» og er en artikelserie med portretter av mennesker som arbeider kreativt med papir. Det er en blanding av illustratører, grafiske designere, kunstnere og fotografer, både fra Sverige og andre deler av Europa. Blant annet intervjues papirkunstneren Fideli Sundqvist, den grafiske designeren Olka Osadzinska fra Polen og Stefan Sagmeister, den østerrikske designeren som blant annet har lagd plateomslag for Rolling Stones og Jay-Z. Alle de intervjuede kommer fra ulike bransjer med individuelle innstillinger, men med den fellesnevneren at de har pasjon for papiret.

– Papiret som kunstform har i den senere tiden fått et oppsving, og vi er glade over at det har fått lov til å ta sin plass i bransjer som man ikke tenker på i første rekke, sier Dorotea Gawek, Project Manager, Interactive Marketing, hos Arctic Paper.

– Det er mange der ute som elsker å arbeide med papir, og vi vil med denne artikkelserien fremheve deres pasjon i håp om å kunne inspirere andre til å oppdage mulighetene som finnes, sier Martina Rosendahl, markedsansvarlig hos Arctic Paper.

Artikkelserien kommer til å publiseres på foretakets nettside og via deres sosiale kanaler. Tekstene og bildene er produsert sammen med en skribent og en fotograf fra Mynewsdesk Content. Rickard Lindholm, Content Manager hos Mynewsdeks Content, ser frem til sluttresultatet.

– Det har vært en spennende reise å gjennomføre disse intervjuene. Vi har stadig vekk blitt overrasket over kreativiteten hos de vi har intervjuet og mulighetene som finnes med papir. Det kjennes viktig at Arctic Paper løfter frem disse personene slik at flere kan oppdage hvor kult det er med papir, sier Rickard Lindholm.

Først ut i kampanjen er illustratøren Mattias Adolfsson.
Mer informasjon om kampanjen finner du her.

Les videre

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

Packnorth Award 2024 er åpen – nå med flere nyheter

For fjerde gang arrangeres Packnorth Award-konkurransen av Packnews og med Scanpack som partner. I dag 1. februar er påmeldingssiden åpnet. Årets konkurranse byr på nyheter.
Scen-Scanpack-2022

Årets Pantonefarge

"En koselig ferskentone som ligger mellom rosa og oransje", årets Pantone-farge 2024 er Peach Fuzz. Den beskrives som varm og myk med en vintage følelse samtidig som den har en moderne stemning. For 25. gang er Årets Pantone-farge kåret og denne gangen er det en fløyelsmyk ferskentone.
Pantone-2024-3-1024x683

Canon + MUNCH = sant

Som en del av en utstilling i MUNCH har den bosniskfødte kunstneren Admir Batlak fått lov til å arbeide både i Edvard Munchs atelier på Ekely og på Canons Image Factory for å lage en installasjon "i knekken".
Admir_IF

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324