Arctic Paper, leverandør av papirtyper til den grafiske bransjen har nettopp lansert en kampanje på sosiale medier med det for øye å formidle papirets fortreffelighet.
Mye av det som skapes i verden har en gang startet med et blankt papirark. Hustegninger, kunstverk, sangtekster og romaner, på alt fra servietter til lerreter og kollegieblokker. Nå starter Arctic Paper en kampanje med målet å inspirere mennesker og la dem se mulighetene med papir som arbeidsverktøy.
Kampanjen heter ”Paper Passion» og er en artikelserie med portretter av mennesker som arbeider kreativt med papir. Det er en blanding av illustratører, grafiske designere, kunstnere og fotografer, både fra Sverige og andre deler av Europa. Blant annet intervjues papirkunstneren Fideli Sundqvist, den grafiske designeren Olka Osadzinska fra Polen og Stefan Sagmeister, den østerrikske designeren som blant annet har lagd plateomslag for Rolling Stones og Jay-Z. Alle de intervjuede kommer fra ulike bransjer med individuelle innstillinger, men med den fellesnevneren at de har pasjon for papiret.
– Papiret som kunstform har i den senere tiden fått et oppsving, og vi er glade over at det har fått lov til å ta sin plass i bransjer som man ikke tenker på i første rekke, sier Dorotea Gawek, Project Manager, Interactive Marketing, hos Arctic Paper.
– Det er mange der ute som elsker å arbeide med papir, og vi vil med denne artikkelserien fremheve deres pasjon i håp om å kunne inspirere andre til å oppdage mulighetene som finnes, sier Martina Rosendahl, markedsansvarlig hos Arctic Paper.
Artikkelserien kommer til å publiseres på foretakets nettside og via deres sosiale kanaler. Tekstene og bildene er produsert sammen med en skribent og en fotograf fra Mynewsdesk Content. Rickard Lindholm, Content Manager hos Mynewsdeks Content, ser frem til sluttresultatet.
– Det har vært en spennende reise å gjennomføre disse intervjuene. Vi har stadig vekk blitt overrasket over kreativiteten hos de vi har intervjuet og mulighetene som finnes med papir. Det kjennes viktig at Arctic Paper løfter frem disse personene slik at flere kan oppdage hvor kult det er med papir, sier Rickard Lindholm.
Først ut i kampanjen er illustratøren Mattias Adolfsson.
Mer informasjon om kampanjen finner du her.