Arctic Paper med kampanje for pasjon for papiret

PUBLISERT: 20 april 2016
OPPDATERT: 20 april

paperpassionArctic Paper, leverandør av papirtyper til den grafiske bransjen har nettopp lansert en kampanje på sosiale medier med det for øye å formidle papirets fortreffelighet.

Mye av det som skapes i verden har en gang startet med et blankt papirark. Hustegninger, kunstverk, sangtekster og romaner, på alt fra servietter til lerreter og kollegieblokker. Nå starter Arctic Paper en kampanje med målet å inspirere mennesker og la dem se mulighetene med papir som arbeidsverktøy.

Kampanjen heter ”Paper Passion» og er en artikelserie med portretter av mennesker som arbeider kreativt med papir. Det er en blanding av illustratører, grafiske designere, kunstnere og fotografer, både fra Sverige og andre deler av Europa. Blant annet intervjues papirkunstneren Fideli Sundqvist, den grafiske designeren Olka Osadzinska fra Polen og Stefan Sagmeister, den østerrikske designeren som blant annet har lagd plateomslag for Rolling Stones og Jay-Z. Alle de intervjuede kommer fra ulike bransjer med individuelle innstillinger, men med den fellesnevneren at de har pasjon for papiret.

– Papiret som kunstform har i den senere tiden fått et oppsving, og vi er glade over at det har fått lov til å ta sin plass i bransjer som man ikke tenker på i første rekke, sier Dorotea Gawek, Project Manager, Interactive Marketing, hos Arctic Paper.

– Det er mange der ute som elsker å arbeide med papir, og vi vil med denne artikkelserien fremheve deres pasjon i håp om å kunne inspirere andre til å oppdage mulighetene som finnes, sier Martina Rosendahl, markedsansvarlig hos Arctic Paper.

Artikkelserien kommer til å publiseres på foretakets nettside og via deres sosiale kanaler. Tekstene og bildene er produsert sammen med en skribent og en fotograf fra Mynewsdesk Content. Rickard Lindholm, Content Manager hos Mynewsdeks Content, ser frem til sluttresultatet.

– Det har vært en spennende reise å gjennomføre disse intervjuene. Vi har stadig vekk blitt overrasket over kreativiteten hos de vi har intervjuet og mulighetene som finnes med papir. Det kjennes viktig at Arctic Paper løfter frem disse personene slik at flere kan oppdage hvor kult det er med papir, sier Rickard Lindholm.

Først ut i kampanjen er illustratøren Mattias Adolfsson.
Mer informasjon om kampanjen finner du her.

Les videre

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Her er årets Pantonefarge!

Pantone Color Institute har valgt Mocha Mousse som årets Pantone-farge i 2025.
PTN_COY_Hero_Primary_Cropping_1920x1080_2024-0911

Glade vinnere av Packnorth Award

Den 23 oktober var det dags for prisutdeling i Packnorth Award 2024. Det skjedde på Packaging Plaza på Scanpack. 11 glade pristakere kunne høste ære, diplom, sjampanje og blomster.
IMGL5166

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01