Strekkbart blekk fra Mimaki

PUBLISERT: 20 april 2016
OPPDATERT: 20 april
MIM_pr16010_LUS-350_Moulded Sign Sample
Det nye strekkbare blekket fra Mimaki utvider mulighetene til Wide Format printing

Blekket LUS-350 strekker seg inntil 350 % for høy kvalitet, varige termoformede applikasjoner med sterk klebeevne og uten krakelering.
Mimaki annonserte 19. april at de nå skal produsere en splitter ny blekktype som vil bli tilgjengelig sommeren 2016. Mimaki LUS-350 er et unikt blekk med høy strekkevne som passer til en rekke varmeformede applikasjoner, spesielt slike som har behov for eksepsjonell fasthet og langsiktig bruk, så som bevegelige deler.  Mimaki LUS-350 blekket er kompatibelt med printerne Mimaki UJF-7151plus og JFX200-2513 og blir lagd i CMYK, hvitt og et unikt, gjennomsiktig blekk.

«Dette nye blekket vil endre måten vakumformede eller varmeformede applikasjoner lages», sier Mike Horsten, General Manager Marketing EMEA hos Mimaki Europe. «Det har med seg fordelen av digital printing til dette segmentet i markedet, og imøtegår nødvendigheten av raske, korte opplag av 3d-formede objekter med eksepsjonell grafisk kvalitet. Tidligere måtte man forme objektene først, og deretter manuelt klebe bildene oppå, eller ved silketrykk. Dette var en tidkrevende og dyr prosess. Nå kan varmeformede objekter printes ut med ferdig bilde av en blekktype som ikke kommer til å krakelere men tvert imot strekker seg etter hvert som objektet gjennomgår den varmebaserte formprosessen. Det vil gi en høykvalitetsoverflate for anvendele på saker som bildeler, formede skilt og displayprodukter, blant annet.»

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324