Salgsinspirasjon på papir

PUBLISERT: 6 mai 2016
OPPDATERT: 6 mai

Budskap på papir er en bestselger, 81 prosent av oss har kjøpt en vare eller oppsøkt en butikk etter å ha lest om den i et magasin. Dette er introduksjonen til en ny, liten brosjyre som medlemmer av Grafisk bransjeforening og Norsk Grafisk Leverandørforening kan dele med sine kunder.

brosjyren tumb 2Brosjyren er i trykken og skal om kort tid sendes ut til alle medlemmer av de to foreningene, og til beslutningstagere innen markedsføring. Brosjyren er utviklet som et ledd i arbeidet med å synliggjøre grafisk bransjes mange muligheter til å hjelpe kunden med å velge rett kanal for sitt budskap.

For å si det med David Benady: «Trykte og digitale medier er en perfekt kombinasjon som ved riktig metode kan øke effektiviteten hos hverandre».

Grafisk bransje er høyst oppegående i Norge. Den er i kontinuerlig omstilling i forhold til endringene i markedet. Den enkelte bedrift har produkter og tjenester som dekker kundenes behov innenfor kommunikasjon og markedsføring.

Brosjyren har flere gode eksempler på vellykkede kampanjer og beskriver de ulike papirbaserte kanalene.

Bring, som intervjuet 60 000 personer i 2015, har en statistikk som viser at 79 prosent av mottagerne har lest, 66 prosent fant at innholdet var relevant og 9,2 prosent handlet på grunnlag av tilbudet som ankom postkassen.

Siste nytt

Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Hvordan kan et rom bli vakkert og samtidig funksjonelt? Og hvordan kan unik dekor og interiør skapes på en bærekraftig måte med moderne teknologi? Det var temaet da Canon Norge inviterte til inspirasjonseventet Decorate-IT.
Trygve
Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Det svenske konsernet Focus Neo, som opererer innen varemerkeskilting, wayfinding og viscom, gjør endringer i ledelsen i det norske selskapet.
Bent-Erik_Halvorsen_webb
Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Den grafiske bransjeforeningen Intergraf oppfordrer nå EU til å utsette den kontroversielle avskogingsforordningen EUDR, som etter planen trer i kraft 30. desember 2025.
EUDR-2-1024x684
Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Spandex lanserer ny serie printbare polymerfilmer

Materialleverandøren Spandex introduserer den allsidige ImagePerfect iD9-serien.
iD9_PressRelease_ImagesiD9-SiD-Tenticles-980x512
Spandex lanserer ny serie printbare polymerfilmer

Les videre

Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Det svenske konsernet Focus Neo, som opererer innen varemerkeskilting, wayfinding og viscom, gjør endringer i ledelsen i det norske selskapet.
Bent-Erik_Halvorsen_webb
Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Avtale sikrer levering av papiraviser

Schibsted og Helthjem har signert en ny langsiktig avtale om avisdistribusjon som sikrer videre levering hjem til leserne seks dager i uken. Avtalen har en minimumsvarighet ut 2027.
Helthjem
Avtale sikrer levering av papiraviser

Kjøper restene av konkursrammet Oslo-trykkeri

Den 27. oktober begjærte Kolbotn Trykkeri AS i Sofiemyr konkurs. En drøy uke senere hadde det som var igjen av familietrykkeriet fått ny eier.
Follo-2
Kjøper restene av konkursrammet Oslo-trykkeri

Antalis styrker sin posisjon innen tekstiltrykk

Antalis, som distribuerer forbruksvarer, utstyr og løsninger for en rekke deler av den grafiske industrien, kjøper opp nederlandske Texo Trade Services, en produsent og distributør av trykkbare tekstiler og transfertrykkmedier for tekstil- og storformattrykk.
tts-banner
Antalis styrker sin posisjon innen tekstiltrykk