Salgsinspirasjon på papir

PUBLISERT: 6 mai 2016
OPPDATERT: 6 mai

Budskap på papir er en bestselger, 81 prosent av oss har kjøpt en vare eller oppsøkt en butikk etter å ha lest om den i et magasin. Dette er introduksjonen til en ny, liten brosjyre som medlemmer av Grafisk bransjeforening og Norsk Grafisk Leverandørforening kan dele med sine kunder.

brosjyren tumb 2Brosjyren er i trykken og skal om kort tid sendes ut til alle medlemmer av de to foreningene, og til beslutningstagere innen markedsføring. Brosjyren er utviklet som et ledd i arbeidet med å synliggjøre grafisk bransjes mange muligheter til å hjelpe kunden med å velge rett kanal for sitt budskap.

For å si det med David Benady: «Trykte og digitale medier er en perfekt kombinasjon som ved riktig metode kan øke effektiviteten hos hverandre».

Grafisk bransje er høyst oppegående i Norge. Den er i kontinuerlig omstilling i forhold til endringene i markedet. Den enkelte bedrift har produkter og tjenester som dekker kundenes behov innenfor kommunikasjon og markedsføring.

Brosjyren har flere gode eksempler på vellykkede kampanjer og beskriver de ulike papirbaserte kanalene.

Bring, som intervjuet 60 000 personer i 2015, har en statistikk som viser at 79 prosent av mottagerne har lest, 66 prosent fant at innholdet var relevant og 9,2 prosent handlet på grunnlag av tilbudet som ankom postkassen.

Siste nytt

PS Press kjøpte Arizona på Fespa – og fikk en fin pris

Mossfirmaet PS Press Reklame hadde travle dager på Fespa i Berlin. De dro hjem med både en ny maskin og en Fespa-pris.
PS Press Canon
PS Press kjøpte Arizona på Fespa – og fikk en fin pris

Antalis tok med seg 32 kunder på HP-tur

HP viste frem flere nye produkter på årets Fespa-messe. Antalis Norge tok med seg et trettitalls norske kunder på en omvisning på standen for å vise frem hva som er nytt.
Antalis tur 3
Antalis tok med seg 32 kunder på HP-tur

Med stor modularitet gir Zünd det som kundene har bruk for

Zünd viste, med bare to maskiner, mulighetene som finnes med deres skjære- og freseutstyr.
Zund-Fespa_02
Med stor modularitet gir Zünd det som kundene har bruk for

Robotfactory med helautomatisk skjæresystem

På FESPA viste Robotfactory frem sitt automatiserte skjæresystem med to ABB-industriroboter i samkjøring med et industrielt Zünd D3-skjærebord.
robot_01
Robotfactory med helautomatisk skjæresystem

Les videre

Fusjon og flytting for Merkur og Printing

Fra 1. mai 2025 har Merkur Grafisk og Printing AS offisielt slått seg sammen, og møter markedet som én samlet aktør. Om en måneds tid samles de også fysisk i toppmoderne lokaler på Langhus.
Merkur
Fusjon og flytting for Merkur og Printing

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper
Durst Group kjøper Callas Software

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1
Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

UPM stenger papirfabrikk i Tyskland

UPM fortsetter å tilpasse sin papirkapasitet til kundenes etterspørsel og planlegger derfor å stenge papirfabrikken i Ettringen, Tyskland permanent.
upm-ettringen
UPM stenger papirfabrikk i Tyskland