Salgsinspirasjon på papir

PUBLISERT: 6 mai 2016
OPPDATERT: 6 mai

Budskap på papir er en bestselger, 81 prosent av oss har kjøpt en vare eller oppsøkt en butikk etter å ha lest om den i et magasin. Dette er introduksjonen til en ny, liten brosjyre som medlemmer av Grafisk bransjeforening og Norsk Grafisk Leverandørforening kan dele med sine kunder.

brosjyren tumb 2Brosjyren er i trykken og skal om kort tid sendes ut til alle medlemmer av de to foreningene, og til beslutningstagere innen markedsføring. Brosjyren er utviklet som et ledd i arbeidet med å synliggjøre grafisk bransjes mange muligheter til å hjelpe kunden med å velge rett kanal for sitt budskap.

For å si det med David Benady: «Trykte og digitale medier er en perfekt kombinasjon som ved riktig metode kan øke effektiviteten hos hverandre».

Grafisk bransje er høyst oppegående i Norge. Den er i kontinuerlig omstilling i forhold til endringene i markedet. Den enkelte bedrift har produkter og tjenester som dekker kundenes behov innenfor kommunikasjon og markedsføring.

Brosjyren har flere gode eksempler på vellykkede kampanjer og beskriver de ulike papirbaserte kanalene.

Bring, som intervjuet 60 000 personer i 2015, har en statistikk som viser at 79 prosent av mottagerne har lest, 66 prosent fant at innholdet var relevant og 9,2 prosent handlet på grunnlag av tilbudet som ankom postkassen.

Les videre

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Fremtiden for SPG: "Nå aksellererer vi igjen"

Det kan ha vært litt stille rundt Scandinavian Print Group i det siste. Det er en forklaring på det – og det kommer til å endre seg!
Esben_Mols_Kabell

Riso kjøper Toshibas printhodevirksomhet

Riso kjøper Toshiba Tecs viktigste inkjetvirksomhet i en avtale som forventes å bli fullført i sommer.
riso-toshiba

Siste nytt

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1