Salgsinspirasjon på papir

PUBLISERT: 6 mai 2016
OPPDATERT: 6 mai

Budskap på papir er en bestselger, 81 prosent av oss har kjøpt en vare eller oppsøkt en butikk etter å ha lest om den i et magasin. Dette er introduksjonen til en ny, liten brosjyre som medlemmer av Grafisk bransjeforening og Norsk Grafisk Leverandørforening kan dele med sine kunder.

brosjyren tumb 2Brosjyren er i trykken og skal om kort tid sendes ut til alle medlemmer av de to foreningene, og til beslutningstagere innen markedsføring. Brosjyren er utviklet som et ledd i arbeidet med å synliggjøre grafisk bransjes mange muligheter til å hjelpe kunden med å velge rett kanal for sitt budskap.

For å si det med David Benady: «Trykte og digitale medier er en perfekt kombinasjon som ved riktig metode kan øke effektiviteten hos hverandre».

Grafisk bransje er høyst oppegående i Norge. Den er i kontinuerlig omstilling i forhold til endringene i markedet. Den enkelte bedrift har produkter og tjenester som dekker kundenes behov innenfor kommunikasjon og markedsføring.

Brosjyren har flere gode eksempler på vellykkede kampanjer og beskriver de ulike papirbaserte kanalene.

Bring, som intervjuet 60 000 personer i 2015, har en statistikk som viser at 79 prosent av mottagerne har lest, 66 prosent fant at innholdet var relevant og 9,2 prosent handlet på grunnlag av tilbudet som ankom postkassen.

Les videre

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Danner et komplett mediehus i Møre og Romsdal

EKH Grafisk forlater Molde til fordel for mer enn dobbelt så store lokaler i nabobygda Malmefjorden. Der skal fire bedrifter samles under ett og samme tak. Og det er rom for å vokse videre.
EKH kollage

UPM Raflatac stenger fabrikk i Tyskland

UPM Raflatac har besluttet å permanent stenge fabrikken i Kaltenkirchen, Tyskland for å forbedre organisasjonens samlede effektivitet og lønnsomhet.
raf_tim-kirchen-appointment

Tre selskap fusjoneres inn i Merkur Grafisk

Fra 1. desember fusjoneres Bokbinderiet Johnsen, AIT Grafisk og Julius Ørenberg bokbinderi inn i Merkur Grafisk. Samtidig fortsetter byggingen av de nye lokalene på Langhus.
merkur-grafisk

Siste nytt

Lettarbeidet nyhet fra Drytac

Materialprodusenten Drytac lanserer nå Polar Smooth 150 Air i Norden. En selvklebende vinyl med en tykkelse på 150 mikrometer som skal være både slitesterk og lett å jobbe med.
Scandraft Polar

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Danner et komplett mediehus i Møre og Romsdal

EKH Grafisk forlater Molde til fordel for mer enn dobbelt så store lokaler i nabobygda Malmefjorden. Der skal fire bedrifter samles under ett og samme tak. Og det er rom for å vokse videre.
EKH kollage

Ny rullmatet inkjetpresse fra Ricoh for boktrykking

Ricoh lanserer en mono rullmatet inkjetprinter i to varianter basert på forskjellige blekk. Maskinen skriver ut i svart på hvitt.
ricohvc40000