Budskap på papir er en bestselger, 81 prosent av oss har kjøpt en vare eller oppsøkt en butikk etter å ha lest om den i et magasin. Dette er introduksjonen til en ny, liten brosjyre som medlemmer av Grafisk bransjeforening og Norsk Grafisk Leverandørforening kan dele med sine kunder.
Brosjyren er i trykken og skal om kort tid sendes ut til alle medlemmer av de to foreningene, og til beslutningstagere innen markedsføring. Brosjyren er utviklet som et ledd i arbeidet med å synliggjøre grafisk bransjes mange muligheter til å hjelpe kunden med å velge rett kanal for sitt budskap.
For å si det med David Benady: «Trykte og digitale medier er en perfekt kombinasjon som ved riktig metode kan øke effektiviteten hos hverandre».
Grafisk bransje er høyst oppegående i Norge. Den er i kontinuerlig omstilling i forhold til endringene i markedet. Den enkelte bedrift har produkter og tjenester som dekker kundenes behov innenfor kommunikasjon og markedsføring.
Brosjyren har flere gode eksempler på vellykkede kampanjer og beskriver de ulike papirbaserte kanalene.
Bring, som intervjuet 60 000 personer i 2015, har en statistikk som viser at 79 prosent av mottagerne har lest, 66 prosent fant at innholdet var relevant og 9,2 prosent handlet på grunnlag av tilbudet som ankom postkassen.