Presto II: 817 jobb-endringer på ni dager

PUBLISERT: 12 mai 2016
OPPDATERT: 12 mai

I løpet av ett år har 13 grafiske bedrifter I Storbritannia og Irland investert I en Presto II eller Presto II digital samlestifter (saddle stitcher) fra Muller Martini.

muller martini nyDet betyr at de er rustet for både tradisjonell offset arktrykk og for den betydelige veksten for små opplag innen digitaltrykk.

Ifølge David McGinlay, salgssjef for Muller Martini Great Britain, ligger hemmeligheten bak suksessen til Presto multifunksjonaliteten til samlestifteren og fleksibiliteten.

-En av våre Presto II-kunder produserte nylig 247 000 brosjyrer med hele 817 endringer, med et gjennomsnitt på 302 eksemplarer av hver tittel på ni dager. Alle data var importert fra kundens administrasjonssystem (MIS).

Det er to grunner til veksten I etterspørselen på korte jobber. For det første er det betydelig vekst i web-to-print markedet i Storbritannia og Irland. For det andre, som en resultat av denne veksten, har variable data trykking (VDP) med sin multi-jobb-funksjonalitet blitt svært viktig, sier Davis McGinlay.

 

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324