Adobe Spark gir ny gnist i sosiale medier

PUBLISERT: 19 mai 2016
OPPDATERT: 19 mai

Adobe lanserer en gratis webløsning, som sammen med tre oppdaterte mobil-apper gjør det enklere å skape engasjerende innhold på tvers av sosiale medier.

Adobe Spark hjelper alle med begrensede designresurser, eksempelvis småbedrifter, gründere og frivillige organisasjoner med å skape engasjerende innhold som bryter gjennom «støyen» på Facebook, Instagram og andre sosiale kanaler.

– Adobe Spark er den eneste integrerte web- og mobilløsningen for visuell historiefortelling, og krever ikke designerfaring. Adobe Spark er gratis og gir alle mulighet til å designe og dele engasjerende visuelt innhold til målgrupper på tvers av kanaler og enheter, sier Jes Schyum, nordiske kommunikasjon hos Adobe.

Adobe Spark er en del av Creative Cloud og kan importere bilder fra Lightroom og innhold fra CC-filer. Web-appen synkroniserer med iOS-appene så man kan designe, redigere og dele historier uansett hvor man befinner seg.

Adobe Spark består av:

  • Adobe Spark web-app: ny nettleser-basert løsning for design av innlegg, grafikk og animerte videoer
  • Spark Post: app for design av oppdateringer og grafikk på sosiale medier (tidligere Adobe Post)
  • Spark Page: app for design av web-historier og presentasjoner (tidligere Adobe Slate)
  • Spark Video: app for design av animerte videoer (tidligere Adobe Voice)

 

Samarbeid med Facebook Blueprint og Change.org

Adobe har samtidig inngått samarbeid med Facebook Blueprint og Change.org. Facebook Blueprint er et nytt globalt opplærings- og sertifiseringsprogram som skal hjelpe mindre byråer og annonsører med markedsføring på Facebook og Instagram. Change.org – verdens største plattform for sosial aktivering – benyttes for f.eks. underskriftskampanjer og samfunnspåvirkning.

Les videre

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Stibo Complete kjøper Aller Tryk

Stibo Complete kjøper Aller Tryk i Taastrup ved København. Avtalen innebærer at Stibo overtar produksjonen av Aller Medias magasiner og ukeblader i hele Skandinavia.
Aller-Trykk

Mutoh lanserer vannbasert rulleprinter med UV-teknologi

Denne printeren, som først ble vist på Drupa 2024 er nå tilgjengelig gjennom Mutohs distributører og partnere i Europa.
mutoh

Siste nytt

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC