Adobe Spark gir ny gnist i sosiale medier

PUBLISERT: 19 mai 2016
OPPDATERT: 19 mai

Adobe lanserer en gratis webløsning, som sammen med tre oppdaterte mobil-apper gjør det enklere å skape engasjerende innhold på tvers av sosiale medier.

Adobe Spark hjelper alle med begrensede designresurser, eksempelvis småbedrifter, gründere og frivillige organisasjoner med å skape engasjerende innhold som bryter gjennom «støyen» på Facebook, Instagram og andre sosiale kanaler.

– Adobe Spark er den eneste integrerte web- og mobilløsningen for visuell historiefortelling, og krever ikke designerfaring. Adobe Spark er gratis og gir alle mulighet til å designe og dele engasjerende visuelt innhold til målgrupper på tvers av kanaler og enheter, sier Jes Schyum, nordiske kommunikasjon hos Adobe.

Adobe Spark er en del av Creative Cloud og kan importere bilder fra Lightroom og innhold fra CC-filer. Web-appen synkroniserer med iOS-appene så man kan designe, redigere og dele historier uansett hvor man befinner seg.

Adobe Spark består av:

  • Adobe Spark web-app: ny nettleser-basert løsning for design av innlegg, grafikk og animerte videoer
  • Spark Post: app for design av oppdateringer og grafikk på sosiale medier (tidligere Adobe Post)
  • Spark Page: app for design av web-historier og presentasjoner (tidligere Adobe Slate)
  • Spark Video: app for design av animerte videoer (tidligere Adobe Voice)

 

Samarbeid med Facebook Blueprint og Change.org

Adobe har samtidig inngått samarbeid med Facebook Blueprint og Change.org. Facebook Blueprint er et nytt globalt opplærings- og sertifiseringsprogram som skal hjelpe mindre byråer og annonsører med markedsføring på Facebook og Instagram. Change.org – verdens største plattform for sosial aktivering – benyttes for f.eks. underskriftskampanjer og samfunnspåvirkning.

Les videre

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1

HP lanserer fire nye digitalpresser

HP annonserte like før påske lansering av fire nye digitalpresser, HP Indigo 120K, Indigo 18K, Indigo 7K Secure og Indigo V2 for det kommersielle markedet.
hp123

Xeikons Lion tar digitaltrykket videre

Xeikon har lansert Lion LX3000, en ny digital etikettpresse med et nytt kontrollsystem som gir høy produktivitet og etikettkvalitet med god ytelse.
Xeikonz

DTG-printer lanseres for myke trykk på sportstøy

Ricoh ønsker å fylle et hull i markedet med sin nye DTG-skriver for polyestertrykk.
rioch-dtg

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik