Adobe Spark gir ny gnist i sosiale medier

Adobe lanserer en gratis webløsning, som sammen med tre oppdaterte mobil-apper gjør det enklere å skape engasjerende innhold på tvers av sosiale medier.

Adobe Spark hjelper alle med begrensede designresurser, eksempelvis småbedrifter, gründere og frivillige organisasjoner med å skape engasjerende innhold som bryter gjennom «støyen» på Facebook, Instagram og andre sosiale kanaler.

– Adobe Spark er den eneste integrerte web- og mobilløsningen for visuell historiefortelling, og krever ikke designerfaring. Adobe Spark er gratis og gir alle mulighet til å designe og dele engasjerende visuelt innhold til målgrupper på tvers av kanaler og enheter, sier Jes Schyum, nordiske kommunikasjon hos Adobe.

Adobe Spark er en del av Creative Cloud og kan importere bilder fra Lightroom og innhold fra CC-filer. Web-appen synkroniserer med iOS-appene så man kan designe, redigere og dele historier uansett hvor man befinner seg.

Adobe Spark består av:

  • Adobe Spark web-app: ny nettleser-basert løsning for design av innlegg, grafikk og animerte videoer
  • Spark Post: app for design av oppdateringer og grafikk på sosiale medier (tidligere Adobe Post)
  • Spark Page: app for design av web-historier og presentasjoner (tidligere Adobe Slate)
  • Spark Video: app for design av animerte videoer (tidligere Adobe Voice)

 

Samarbeid med Facebook Blueprint og Change.org

Adobe har samtidig inngått samarbeid med Facebook Blueprint og Change.org. Facebook Blueprint er et nytt globalt opplærings- og sertifiseringsprogram som skal hjelpe mindre byråer og annonsører med markedsføring på Facebook og Instagram. Change.org – verdens største plattform for sosial aktivering – benyttes for f.eks. underskriftskampanjer og samfunnspåvirkning.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: