Adobe Spark gir ny gnist i sosiale medier

PUBLISERT: 19 mai 2016
OPPDATERT: 19 mai

Adobe lanserer en gratis webløsning, som sammen med tre oppdaterte mobil-apper gjør det enklere å skape engasjerende innhold på tvers av sosiale medier.

Adobe Spark hjelper alle med begrensede designresurser, eksempelvis småbedrifter, gründere og frivillige organisasjoner med å skape engasjerende innhold som bryter gjennom «støyen» på Facebook, Instagram og andre sosiale kanaler.

– Adobe Spark er den eneste integrerte web- og mobilløsningen for visuell historiefortelling, og krever ikke designerfaring. Adobe Spark er gratis og gir alle mulighet til å designe og dele engasjerende visuelt innhold til målgrupper på tvers av kanaler og enheter, sier Jes Schyum, nordiske kommunikasjon hos Adobe.

Adobe Spark er en del av Creative Cloud og kan importere bilder fra Lightroom og innhold fra CC-filer. Web-appen synkroniserer med iOS-appene så man kan designe, redigere og dele historier uansett hvor man befinner seg.

Adobe Spark består av:

  • Adobe Spark web-app: ny nettleser-basert løsning for design av innlegg, grafikk og animerte videoer
  • Spark Post: app for design av oppdateringer og grafikk på sosiale medier (tidligere Adobe Post)
  • Spark Page: app for design av web-historier og presentasjoner (tidligere Adobe Slate)
  • Spark Video: app for design av animerte videoer (tidligere Adobe Voice)

 

Samarbeid med Facebook Blueprint og Change.org

Adobe har samtidig inngått samarbeid med Facebook Blueprint og Change.org. Facebook Blueprint er et nytt globalt opplærings- og sertifiseringsprogram som skal hjelpe mindre byråer og annonsører med markedsføring på Facebook og Instagram. Change.org – verdens største plattform for sosial aktivering – benyttes for f.eks. underskriftskampanjer og samfunnspåvirkning.

Les videre

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tekstilgrossist utvider med 640 nye artikler

L-Shop-Team, med virksomhet blant annet i Norge, introduserer over 640 nye artikler i sitt sortiment fra årsskiftet.
L-shop

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C