Fremgang for ny Lundblad-leder

PUBLISERT: 19 mai 2016
OPPDATERT: 19 mai

Sturla Fossum2Sturla Fossum er fortsettelsen av Lundblad-dynastiet i Tromsø. For ett år siden tok han over som leder av Lundblad Media etter Jarle Lundblad. Den unge lederen får det til. I 2015 kunne bedriften notere seg en pen fortjeneste etter en omsetning på ca 25 millioner kroner.

-Hovedsatsingen vår er fortsatt trykking på papir, både offset- og digitaltrykk. Dette området står for ca. 85% av omsetningen. Vi har jo et nytt slagord som sier: «Få det på papiret», sier Sturla Fossum.

I tillegg har Lundblad profilartikler og digitale medier som forretningsområder. Herunder design og foto på alle områdene. Bedriften hadde 16 ansatte ved årsskiftet.

Lundblad Media har lange tradisjoner som en grafisk bedrift i Nord-Norge. I mer enn 40 år har bedriften levert kvalitet, service og solid håndverk til mange fornøyde kunder. I takt med konjunktursvingninger, trender og omstillinger fremstår Lundblad i dag som fremtidsrettet, frisk og sunn bedrift.

-Jeg trives godt i jobben, sammen med gode kolleger. Vi møter daglige utfordringer, kanskje ikke alle like lystbetonte. Den største utfordrignen som ny leder er å følge med og utvikle seg selv i en meget hektisk hverdag. Lundblad er mye av det samme som for ett år siden. Vi har hele produksjonslinjen i eget hus, så det er alltid mye som må fikses på, sier Sturla.

-Har du gjennomført noen spesielle endringer i løpet av året?

– Bedriftshemmelighet, sier Sturla og smiler lurt. Neida! Vi har vel fått enda kortere «kommandolinjer». Jeg var jo driftsleder tidligere samt at vi hadde en markedsleder. Det har vi ikke nå. Vi har også investert i en del utstyr på plott-avdelingen samt ny limfreser og konvoluttmaskin dette året. Det er for å kunne gjøre enda flere oppdrag i eget hus.

lundblad logo-Hvordan ser du på markedsutviklingen for Lundblads tjenester og pr0dukter fremover?

-Jeg håper og tror vi kan opprettholde omsetningen på trykksaker. Digitaltrykk vil nok ta en noe større bit av dette potten. I tillegg håper jeg at vi kan øke omsetningen på de andre forretningsområdene våre.

Fredag denne uken er Sturla Fossum på årsmøtet i Grafisk bransjeforening Nord i Tromsø- og der for faglig påfyll og for å utveksle erfaringer med gode kolleger.

Senere skal Sturla til Drupa. –Det er første gang jeg skal på Drupa. Det tror jeg blir spennende, sier Lundblad-lederen.

 

Les videre

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

Tele Trading får svenske eiere: "Strategisk viktig marked"

Svenske Formac Production utvider sin virksomhet i Norge gjennom oppkjøp av Tele Trading. I forbindelse med kjøpet flytter Formac sitt norske kontor og lager til Notodden.
Formac

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_