Med på PAI-appen

PUBLISERT: 19 mai 2016
OPPDATERT: 21 mars

Lasse Berre er av Norges mest profilerte fotografer gjennom mer enn 20 år, men på landsmøtet i Grafisk bransjeforening i Trondheim 2. september, skal han dele sin erfaring som markedsfører av spennende prosjekter. Nå kan du melde seg på til landsmøtet!

Lasse BerreI dag er Lasse Berre like mye filmskaper, konseptutvikler, gründer og strateg. Han har vært kreativ sjef for Atmel Corporation i Silicon Valley, laget reality-TV og er rådgiver for mange ledere. Lasse har vært involvert i flere suksesshistorier med utspring fra NTNU – nå sist som partner og sjef for markedsføringen av teknologien bak PAI, med førstesideoppslag i selveste Wall Street Journal!

Hva er så PAI?  Det er en algoritme for aktivitets- og pulsmålere, utviklet med bakgrunn i den norske HUNT-studien hvor over 60.000 nordmenn er fulgt over 20 år.  Man benytter pulsdata til å beregne hvor mye aktivitet som kreves for å redusere risikoen for livsstilsrelaterte sykdommer for den enkelte.

Kanadiske Mio Global har kjøpt rettighetene til PAI-appen gjennom å fusjonere inn Beatstack. NTNU TTO er hovedaksjonær i Beatstack. Andre eiere er Ulrik Wisløff, Alf E. Edvardsen, Lasse Berre og Singsaker Holding, med Mikkel S. Eriksen (Stargate) og kona Hege Fossum.

Lasse Berre utdannet ved Brooks Institute of Photography i Santa Barbara, California, USA.

Berre arbeidet som motefotograf i USA med base i Los Angeles i seks år innen han bosatte seg i hjembyen Trondheim, hvor han driver studio Lasse Berre nede på Ila.

Påmelding her

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01