BizDoc forventer fullt trøkk i 11 dager

PUBLISERT: 26 mai 2016
OPPDATERT: 26 mai

xerox– Forhåndsbookingen er god, så alt taler for at det blir jevn strøm av norske besøkende på Xerox-standen. Derfor er vi forberedt på travle messedager der vi spiser lunsj med venstrehånda mens vi viser produksjonsløsninger med den andre, smiler Petter Langkaas, administrerende direktør hos Xerox-partneren BizDoc.T

Teamet fra BizDoc er tilstede på Xerox-standen i hall 8B under hele messen, totalt 11 dager. Der vises selvsagt hele spekteret av digitaltrykkmaskiner og tilhørende løsninger fra Xerox. Langkaas forventer stor interesse for den nye Xerox Brenva HD, den første arkbaserte inkjetpressen fra Xerox. – Det er en presse som flytter grenser, med en imponerende kombinasjon av hastighet, kvalitet og driftsøkonomi. Den som skal overleve, må sikre bunnlinja gjennom automatisering og oppetid. Vi kommer til å vise automatisert produksjon på et nivå som vil imponere alle, det er løsninger som vil passe perfekt for det norske markedet, sier BizDoc-sjefen.

Han forteller videre at de har snakket med mange av de norske produksjonsbedriftene som tar turen, og ser at de både er på utkikk etter nye forretningsområder og bedre produksjonsløsninger for sin eksisterende produksjon. – Mange norske produksjonsbedrifter har valgt Xerox iGen eller Xerox Versant som produksjonsplattform, eller en kombinasjon av disse. Dette er utrolig solide og driftssikre plattformer som vi vil vise i nyeste utgaver og med maksimal kapasitet. Det betyr blant annet høyere hastighet og kvalitet, mer automatisering og flere ferdiggjøringsmuligheter, sier Langkaas.

Hvilke nye områder bør de besøkende får med seg? – Det er flere, men kanskje først og fremst Digital Packaging, som allerede er et vekstområde ute i Europa. Historien gjentar seg hele tiden, den som finner nye markedsområder, kan også kalkulere med bedre marginer. Ved å satse på et område som digitaltrykk av emballasje, får man i pose og sekk. Bedre produksjonsløsninger til de forretningsområdene man allerede har, og et nytt område som vil bli omfavnet av markedssjefene hos merkevareselskapene. På Xerox-standen vier vi mye plass til emballasjetrykk, og på Drupa offentliggjøres det også mer om den kommende arkpressen VariJet 106 for emballasjetrykk, et spennende samarbeidsprosjekt mellom Xerox og KBA, forteller Petter Langkaas.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324